Reklama

Stadion Narodowy nadal ze stratą, choć mniejszą od założeń

Sportowa arena miała w okresie styczeń–lipiec 10,6 mln zł przychodów i 20,5 mln zł kosztów – podała zarządzająca obiektem spółka Pl.2012+. Pierwszych siedem miesięcy tego roku stadion zakończył zatem z 10,4 mln zł straty.

Aktualizacja: 25.09.2013 13:24 Publikacja: 25.09.2013 01:27

Stadion Narodowy nadal ze stratą, choć mniejszą od założeń

Foto: Fotorzepa, Adam Burakowski Adam Burakowski

Strata okazała się jednak niższa od przewidywań zawartych w przygotowanym na początku stycznia biznesplanie. Spółka Pl.2012+ przewidywała wówczas, że przychody obiektu w okresie styczeń–lipiec wyniosą niespełna 7,6 mln zł, a jego koszty sięgną 23 mln zł, co przełożyłoby się na 15,4 mln zł straty.

Obniżenie kosztów funkcjonowania areny o 2,5 mln zł możliwe było głównie za sprawą spadku kosztów energii (o blisko 750 tys. zł), utrzymania obiektu. Wyższą od prognozowanej sprzedaż udało się osiągnąć we wszystkich kluczowych aspektach działalności.

Zgodnie z założeniami spółki Pl.2012+ stadion ma zacząć przynosić zyski z działalności operacyjnej w 2015 r. W przyszłym roku wynik powinien zaś być zbliżony do zera. Prognozy przewidują, że w 2014 r. przychody areny przekroczą 49,9 mln zł, a w 2015 r. sięgną 56,9 mln zł. W 2016 r. ma to być już blisko 60,1 mln zł.

Marek Noetzel, partner w dziale powierzchni handlowych Cushman & Wakefield, uważa, że informacja o tym, iż Stadion Narodowy miał mniejszą stratę, to krok w kierunku uczynienia go rentownym.

– Kluczem do zysków obiektów tego typu jest organizowanie i przyciąganie największych imprez. Dużym sukcesem okazało się wydarzenie z ostatniego weekendu, czyli Top Gear, które było jedną z najlepiej sprzedanych dotąd imprez. To pokazuje proaktywną postawę zarządcy – mówi Noetzel.

Reklama
Reklama

Przyznaje, że stadion ma duży potencjał do przyciągania tego typu wydarzeń. Zaznacza jednak, że spora jest również konkurencja, gdyż w ostatnim czasie w naszym kraju powstało kilka nowoczesnych aren sportowych. –

Drugą kwestią są przychody możliwe do osiągnięcia z wynajmu powierzchni biurowej, co byłoby dużym odciążeniem dla obiektu, gdyż ułatwiłoby pokrycie kosztów jego utrzymania – mówi Noetzel.

Strata okazała się jednak niższa od przewidywań zawartych w przygotowanym na początku stycznia biznesplanie. Spółka Pl.2012+ przewidywała wówczas, że przychody obiektu w okresie styczeń–lipiec wyniosą niespełna 7,6 mln zł, a jego koszty sięgną 23 mln zł, co przełożyłoby się na 15,4 mln zł straty.

Obniżenie kosztów funkcjonowania areny o 2,5 mln zł możliwe było głównie za sprawą spadku kosztów energii (o blisko 750 tys. zł), utrzymania obiektu. Wyższą od prognozowanej sprzedaż udało się osiągnąć we wszystkich kluczowych aspektach działalności.

Reklama
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Biznes
Kreml zagrabia kolejne firmy. Teraz kraby i przekąski będą zarabiać na wojnę
Biznes
Kogo boi się Roman Abramowicz? Jego superjachty dostały systemy obrony rakietowej
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Bartłomiej Babuśka został nowym prezesem ARP. Zastapił Wojciecha Balczuna
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama