Jak poinformowała w środę na konferencji prasowej w Rzeszowie rzeczniczka prasowa projektu viatoll Dorota Prochowicz, ok. 340 km dróg zostanie objętych e-mytem od 31 października, a kolejne 120 km od 1 grudnia. "Będzie to już czwarte i piąte w historii funkcjonowania systemu rozszerzenie sieci dróg objętych viatoll" - dodała.
Od 31 października kierowcy będą musieli płacić za przejazd m.in. autostradą A1 na odcinku Kowal - Kutno wschód, autostradą A2 Łódź północ - Konotopa oraz za przejazd obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Płatne będą również fragmenty A4: Targowisko (dawniej węzeł Szarów) - Tarnów północ oraz autostradowa obwodnica Rzeszowa.
Systemem viatoll objęte będą też odcinki dróg ekspresowych: S5 Gniezno południe - skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2440P, S7 Gdańsk południe - Żuławy zachód, S7 Pasłęk północ - Miłomłyn południe, S7 Olsztynek zachód - Raczki, S8 obwodnice - Zambrowa i Wiśniewa oraz S11 Poznań zachód - Poznań Tarnowo Podgórne.
Natomiast 1 grudnia e-mytem zostanie objętych koło 120 kilometrów, wśród których znajdą się odcinki dróg ekspresowych: S2 Konotopa - Puławska, S3 Międzyrzecz południe - Sulechów, S7: Kielce północ - Kielce południe, S17 Kurów zachód - Jastków, S17: Lublin Felin - Piaski wschód, S79: Warszawa Lotnisko - Marynarska.
Prochowicz dodała, że wpływy do Krajowego Funduszy Drogowego od początku istnienia systemu wynoszą prawie 2,2 mld zł. "Ostatnie dwa miesiące są pod tym względem rekordowe. Tylko wpływy za wrzesień do KFD wyniosły ponad 107 mln zł. Najbardziej dochodowe drogi to A4, S8 i A2" - zaznaczyła rzeczniczka.