Austriacki Kapsch, jak zapowiada Roman Durka stojący na czele polskiego oddziału (od końca 2012 r.), chce znacząco zwiększyć skalę działalności z naszym kraju. – Polska to największy rynek informatyczny w tej części Europy. Dlatego bardzo zależy nam na rozwoju biznesu – zapewnia prezes.
Firma, którą kieruje Durka, jest częścią Kapsch BusinessCom. Ten podmiot w ramach grupy Kapsch odpowiada za usługi integracji systemów informatycznych. W grupie są także Kapsch TrafficCom, który oferuje m.in. rozwiązania do pobierania opłat na autostradach (w Polsce realizuje projekt ViaToll), oraz Kapsch CarrierCom. Ta ostatnia firma sprzedaje i wdraża rozwiązania infrastrukturalne dla operatorów telekomunikacyjnych. W Polsce jej produkty są m.in. instalowane w PKP.
Nowym podmiotem w grupie jest Kapsch SmartEnergy, która specjalizuje się w rozwiązaniach dla energetyki (w tym Smart Grid). Nie ma jeszcze przedstawicielstwa w Polsce.
Interesujący sektor publiczny
– Nie mamy własnych aplikacji. Koncentrujemy się na wdrażaniu oprogramowania różnych producentów. Często są to systemy tworzone pod zamówienie klienta – mówi Durka. Podkreśla, że Kapsch jest partnerem wielu firm software'owych. – Zajmujemy się wdrażaniem zarówno systemów Oracle, jak i SAP – mówi Durka, który w przeszłości m.in. przez wiele lat kierował polską filią Della i był zastępcą dyrektora generalnego IBM Polska.
Cała grupa Kapsch osiąga rocznie ok. 1 mld euro przychodów. Durka nie zdradza wyników osiąganych przez koncern w naszym kraju. Klientami firmy są m.in. Pekao, HSBC, ING BSK, PKP, Metro Warszawskie czy Telekomunikacja Kolejowa. Grupa (wszystkie jej części) zatrudnia w naszym kraju łącznie ok. 350–400 osób. Do tego, według Durki, należy doliczyć specjalistów zatrudnianych czasowo.