Trzeci testowy samolot B787-9, ale pierwszy z silnikami GEnx General Electric dołączył do dwóch pierwszych, z silnikami Trent 1000 Rolls-Royce'a, po pierwszym locie Dreamlinera w tej wersji 17 września.

Samolot z numerem rejestracyjnym ZB021 wystartował z lotniska Paine Field zakładu Boeinga w Everett i wylądował na Boeing Field w Seattle po 164 minutach lotu. Koncern będzie używać tej maszyny do sprawdzania pracy silników i własności eksploatacyjnych, np. zachowanie w locie z małą prędkością i hamowanie.

Drugi samolot B787-9 przechodzi teraz na Florydzie testy klimatyczne. Cała trójka wykonała dotąd ponad 60 lotów o łącznym czasie ponad 180 godzin. Oprócz korzystania z  tych maszyn Boeing planuje także testy na dwóch samolotach seryjnych. Jeden z nich jest w fazie końcowego montażu w Everett. Planowo przebiegają prace nad największą wersją Dreamlinera - B787-10.

Pierwszy B787-09 ma być przekazany w połowie 2014 r. Air New Zealand. 26 klientów zamówiło dotąd 396 takich samolotów.