Koncern z USA otrzymał potwierdzone zamówienia na 342 samoloty o wartości (w cenach katalogowych) 101,43 mld dolarów oraz opcje kupna dalszych 101. Udało mu się przekroczyć 1000 sztuk zamówionych B787 Dreamliner, a po otrzymaniu od trzech linii lotniczych znad Zatoki Arabskiej zamówień na nową wersję B777X (łącznie z Lufthansą 259) ogłosił o uruchomieniu programu prac nad swym nowym samolotem, który trafi do pierwszego klienta w 2020 r.
Linie Emirates zamówiły 150 tych samolotów, Qatar Airways 50, Etihad Airways 24, a wcześniej - we wrześniu - Lufthansa 34. Łączna wartość tych kontraktów przekracza 95 mld dolarów „co jest rekordem w historii lotnictwa dotyczącym premiery samolotu cywilnego" - podkreślił Boeing.
Samolot będzie mieć skrzydła z kompozytów węglowych, składane na końcach, aby mieścił się na parkingu na lotniskach, napędzany silnikami GE9X produkcji General Electric Aviation, które mają zmniejszyć o 12 proc. spalanie paliwa w porównaniu z A350 Airbusa. Samolot będzie proponowany w 2 wersjach, zasadniczej B777-9 na 406 miejsc, o zasięgu 15 185 km i mniejszej B777-8 na 350 miejsc i zasięgu 17 220 km.
Koncern ustali za 2-3 miesiące miejsce jego produkcji (po konflikcie ze związkiem mechaników IAM w Seattle) i listę dostawców i kooperantów.
Chęć kupna przez Etihad 30 dreamlinerów zwiększyła portfel zamówień na ten samolot do ponad 1000.