Reklama
Rozwiń
Reklama

Sage będzie rozwijać ofertę produktów w chmurze

Producent oprogramowania dla przedsiębiorstw zarobił netto w poprzednim roku obrotowym 3,66 mln zł.

Publikacja: 12.12.2013 10:00

Sage miał w poprzednim roku obrotowym (zakończył się 30 września) 65,6 mln zł przychodów, czyli 6 proc. więcej niż rok temu. Zysk netto sięgnął 3,66 mln zł. Firma jest jednym z największych w Polsce wytwórców software'u dla małych i średnich przedsiębiorstw.

– To bardzo solidne wyniki na tle konkurencji – mówi Elwira Sokołowska, prezes Sage. Firma pozyskała 3,6 tys. nowych klientów. Ich liczba wzrosła do 70 tys. – To podmioty, które obecnie korzystają z naszych systemów. Nie uwzględniamy spółek, które zaprzestały działalności lub po jakimś czasie przeszły na rozwiązania konkurencji – wyjaśnia prezes.

Informatyczna firma oferuje systemy do zarządzania i aplikacje finansowo-księgowe (sprzedawane pod marką Symfonia). W portfolio ma zarówno rozwiązania dla małych firm (linie Start i Symfonia), średnich (Forte) i dużych (Sage ERP X3). Produkty sprzedawane są głównie przez partnerów, a od niedawna są dostępne także przez Internet. – Cały czas rozwijamy nasze produkty, co po części wymuszają na nas zmiany w polskim prawodawstwie – wskazuje Sokołowska. Dlatego w poprzednim roku obrotowym Sage miał aż 81 wydań swoich produktów (w roku 2012 r. musiał wypuścić „tylko" 42 aktualizacje).

Firma mocno wierzy w rozwój rynku faktur elektronicznych. Uruchomiła specjalnie przeznaczony do tego serwis miedzyfirmami.pl. – Początkowo ten biznes rozwijał się bardzo opornie. Dopiero od kilku miesięcy liczba użytkowników lawinowo rośnie – stwierdza prezes Sokołowska. Jej zdaniem w przyszłości e-faktury będą ważną częścią biznesu polskiego Sage.

Kierowana przez nią firma chce w tym roku wzbogacić swój sztandarowy produkt dla średnich firm (Forte) o moduł wspierający podejmowanie decyzji zarządczych (BI – business intelligence). Rozwiązanie zostanie też rozbudowane o moduł do obsługi produkcji.

Reklama
Reklama

Sokołowska zapowiada, że Sage chce wprowadzić na polski rynek system Sage One – rozwiązanie do zarządzania sprzedawane w modelu usługowym (w chmurze). – Pracujemy nad lokalizacją (adaptacją – red.) Sage One na nasz rynek. Produkt będzie gotowy w bieżącym roku obrotowym. Do sprzedaży trafi w kolejnym – oświadcza Sokołowska.

Firma liczy na dodatkowe przychody wymuszone przez zbliżające się zmiany w podatku VAT. – Część użytkowników, którzy mają wykupione usługi abonamentowe, dostanie aktualizację za darmo. Pozostali będą musieli nabyć stosowne aktualizacje. Ich koszt, w zależności od wielkości instalacji, może wynosić od kilku tysięcy do kilkuset tysięcy złotych – oświadcza Sokołowska. Deklaruje, że celem na ten rok jest utrzymanie dotychczasowego tempa rozwoju, szybszego niż cały krajowy rynek systemów ERP.

Sage miał w poprzednim roku obrotowym (zakończył się 30 września) 65,6 mln zł przychodów, czyli 6 proc. więcej niż rok temu. Zysk netto sięgnął 3,66 mln zł. Firma jest jednym z największych w Polsce wytwórców software'u dla małych i średnich przedsiębiorstw.

– To bardzo solidne wyniki na tle konkurencji – mówi Elwira Sokołowska, prezes Sage. Firma pozyskała 3,6 tys. nowych klientów. Ich liczba wzrosła do 70 tys. – To podmioty, które obecnie korzystają z naszych systemów. Nie uwzględniamy spółek, które zaprzestały działalności lub po jakimś czasie przeszły na rozwiązania konkurencji – wyjaśnia prezes.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama