Sage miał w poprzednim roku obrotowym (zakończył się 30 września) 65,6 mln zł przychodów, czyli 6 proc. więcej niż rok temu. Zysk netto sięgnął 3,66 mln zł. Firma jest jednym z największych w Polsce wytwórców software'u dla małych i średnich przedsiębiorstw.
– To bardzo solidne wyniki na tle konkurencji – mówi Elwira Sokołowska, prezes Sage. Firma pozyskała 3,6 tys. nowych klientów. Ich liczba wzrosła do 70 tys. – To podmioty, które obecnie korzystają z naszych systemów. Nie uwzględniamy spółek, które zaprzestały działalności lub po jakimś czasie przeszły na rozwiązania konkurencji – wyjaśnia prezes.
Informatyczna firma oferuje systemy do zarządzania i aplikacje finansowo-księgowe (sprzedawane pod marką Symfonia). W portfolio ma zarówno rozwiązania dla małych firm (linie Start i Symfonia), średnich (Forte) i dużych (Sage ERP X3). Produkty sprzedawane są głównie przez partnerów, a od niedawna są dostępne także przez Internet. – Cały czas rozwijamy nasze produkty, co po części wymuszają na nas zmiany w polskim prawodawstwie – wskazuje Sokołowska. Dlatego w poprzednim roku obrotowym Sage miał aż 81 wydań swoich produktów (w roku 2012 r. musiał wypuścić „tylko" 42 aktualizacje).
Firma mocno wierzy w rozwój rynku faktur elektronicznych. Uruchomiła specjalnie przeznaczony do tego serwis miedzyfirmami.pl. – Początkowo ten biznes rozwijał się bardzo opornie. Dopiero od kilku miesięcy liczba użytkowników lawinowo rośnie – stwierdza prezes Sokołowska. Jej zdaniem w przyszłości e-faktury będą ważną częścią biznesu polskiego Sage.
Kierowana przez nią firma chce w tym roku wzbogacić swój sztandarowy produkt dla średnich firm (Forte) o moduł wspierający podejmowanie decyzji zarządczych (BI – business intelligence). Rozwiązanie zostanie też rozbudowane o moduł do obsługi produkcji.