Latanie przez Atlantyk coraz tańsze

Za niewiele ponad 2 tys. zł? z Warszawy do Los Angeles. Takie loty dreamlinerem norweska linia niskokosztowa Norwegian będzie oferowała? z Warszawy (z przesiadką ?w Oslo) od marca.

Publikacja: 15.01.2014 02:10

Latanie przez Atlantyk coraz tańsze

Foto: Bloomberg

Ta oferta już jest w systemie rezerwacyjnym przewoźnika. Potem pojawią się kolejne – z londyńskiego lotniska Gatwick oraz ze Sztokholmu.

Podróż z Warszawy do Kalifornii niemiecką Lufthansą kosztuje dziś ponad dwukrotnie więcej. Tyle że do taryfy norweskiej linii trzeba dodać 160 dol., jeśli chcemy przewieźć bagaż, wybrać miejsce w samolocie i otrzymać posiłek, czyli otrzymać to, co u regularnych przewoźników.

Na razie Norwegian lata na Florydę i do Nowego Jorku z Oslo i Sztokholmu. Połączenia z Warszawy są niedogodne. Samolot do Oslo wylatuje późnym wieczorem, więc jest konieczność spędzenia nocy w Oslo. Nadal jednak, nawet z kosztami noclegu, jest taniej.

Norwegowie będą mieli w lecie już 7 dreamlinerów. Żeby obniżyć koszty na tych trasach, zdecydowali się na stworzenie dwóch nowych baz w Irlandii i operować według irlandzkiego prawa. Przewoźnicy amerykańscy nie chcą do tego dopuścić. Zaapelowali do Departamentu Transportu (amerykański odpowiednik ministerstwa), żeby zmusić Norwegów do operowania ze swego kraju, gdzie koszty pracy są o wiele wyższe, więc zyskowność takich operacji mniejsza.

Na rejsy atlantyckie swoją promocję ma także LOT, tyle że dolatuje jedynie do Nowego Jorku i Chicago. Polska linia szczególnie chce zachęcić pasażerów z Krakowa i Rzeszowa. Taryfy z dolotem z tych miast są niższe (1790–1854 zł z opłatami) niż przy wylocie z Warszawy (od 1999 zł).

Nad LOT-em wciąż wisi groźba bankructwa

Ta oferta już jest w systemie rezerwacyjnym przewoźnika. Potem pojawią się kolejne – z londyńskiego lotniska Gatwick oraz ze Sztokholmu.

Podróż z Warszawy do Kalifornii niemiecką Lufthansą kosztuje dziś ponad dwukrotnie więcej. Tyle że do taryfy norweskiej linii trzeba dodać 160 dol., jeśli chcemy przewieźć bagaż, wybrać miejsce w samolocie i otrzymać posiłek, czyli otrzymać to, co u regularnych przewoźników.

Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Biznes
Finansowanie obronności z UE (na razie) niewypałem
Biznes
Poradzimy sobie z kumulacją inwestycji
Biznes
Gdzie wypoczywa dwór Władimira Putina i objęci sankcjami oligarchowie?
Biznes
Eksperci krytycznie o wydatkach Europy na zbrojenia. Im bliżej Rosji, tym lepiej
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku