W 2013 roku Niemcy wypili 94,6mln hektolitrów piwa - to o niemal 2 mln hektolitrów mniej niż w 2012 roku, ale o 13,2 mln mniej niż w 2001 roku, kiedy to Niemcy wypili w sumie 107,8 mln hektolitrów piwa. Od siedmiu lat spożycie piwa w Niemczech sukcesywnie spada.

Według danych niemieckich browarów także napoje mieszane - składające się z piwa i coli, soku lub lemoniady, sprzedawały się gorzej. Browary sprzedały ich tylko 4,2 mln hektolitrów, czyli o 2 proc. mniej niż w zeszłym roku. W 2013 roku te rodzaje piwa miału 4,5-procentowy udział w niemieckim rynku.

Znacznie lepiej sprzedaje się natomiast piwo słodowe i bezalkoholowe. Zdaniem przedstawicieli związku niemieckich piwowarów jest to trend, którego nie wolno ignorować. Według danych statystycznych w 2012 roku piwo bezalkoholowe w Niemczech miało udział 4,29 proc. w całym rynku piwa.

Z danych wynika też, że niemieckie browary większość swoich produktów sprzedaje na rynku wewnętrznym - 84 proc. Ponad 10 mln hektolitrów sprzedano w krajach UE (spadek o 8,6 proc.), a 4,7 mln hektolitrów poza Unię - wzrost o 9 proc.

Zagłębiami piwnymi Niemiec są dwa landy - Bawaria i Nadrenia Północna-Westfalia, gdzie jest najwięcej browarów i konsumentów piwa.