Polskie kabanosy dla Europejczyków

Tarczyński stawia na rozwój eksportu. W 2014 roku jego udziały w przychodach firmy mają się podwoić.

Publikacja: 11.03.2014 07:00

Polskie kabanosy dla Europejczyków

Foto: materiały prasowe

– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z partnerami z Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej. Powinny się zakończyć w pierwszym kwartale tego roku – mówi „Rz" Krzysztof Wachowski, wiceprezes spółki Tarczyński, producenta wędlin premium.

Początkowo firma będzie sprzedawała za granicą produkty pod markami własnymi. Z czasem chce zaistnieć poza Polską także z marką Tarczyński.

Dziś udział eksportu w przychodach producenta wędlin wynosi 4–5 proc., ale jeszcze w tym roku ma się zwiększyć do 10 proc.

448 mln zł wyniosły przychody firmy Tarczyński w 2013 roku

W 2013 r. przychody Tarczyńskiego zwiększyły się o 15,9 proc., do 448,3 mln zł. Krzysztof Wachowski zapowiada, że także w tym roku spółka chce utrzymać ich dwucyfrowy wzrost.

Oprócz rozwoju eksportu pozytywny wpływ na wyniki ma mieć mocniejsze wejście do małych sklepów, czyli tzw. kanału tradycyjnego.

– Zamierzamy zaistnieć bardziej na Śląsku, Mazowszu – głównie w Warszawie – oraz w Małopolsce i Trójmieście – wyjaśnia Marek Kmiecik, wiceprezes spółki Tarczyński i jej dyrektor marketingu. – W związku z tym zwiększymy liczbę przedstawicieli handlowych o co najmniej 10 proc.

Tarczyński stawia także na nowe produkty i rodzaje opakowań. Wkrótce w sklepach pojawią się kabanosy w postaci przekąski, w tym z chrzanem na Wielkanoc.

Firma planuje także umocnienie swojej pozycji na rynku wędlin i kiełbas suchych. To właśnie one, nie licząc kabanosów, mają być głównymi filarami, na których opiera się biznes Tarczyńskiego.

—b.d.

– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z partnerami z Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej. Powinny się zakończyć w pierwszym kwartale tego roku – mówi „Rz" Krzysztof Wachowski, wiceprezes spółki Tarczyński, producenta wędlin premium.

Początkowo firma będzie sprzedawała za granicą produkty pod markami własnymi. Z czasem chce zaistnieć poza Polską także z marką Tarczyński.

Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Biznes
Żałosne tłumaczenie Japan Tobacco; koncern wyjaśnia, dlaczego wciąż zarabia w Rosji
Biznes
„Nowy gaz” coraz mocniej uzależnia UE od Rosji. Mocne narzędzie szantażu
Biznes
„Rzeczpospolita” po raz drugi przyzna — Orły ESG
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił