Pierwsze auto elektryczne Hyundaia w 2016r.

Hyundai Motor, lider w Korei w dziedzinie pojazdów na ogniwo paliwowe dołączy do grona producentów pojazdów bez emisji spalin i w 2016 r. zaoferuje samochód na baterie do ładowania

Publikacja: 11.03.2014 14:42

Pierwsze auto elektryczne Hyundaia w 2016r.

Foto: Bloomberg

Koreańska firma podobnie jak Toyota skupiła się od dawna na samochodach na ogniwo paliwowe, które mają większy zasięg i nie wymagają długiego ładowania. Ale podobnie też jak Toyota chce rozszerzyć ofertę i zainwestowała w pojazdy elektryczne na baterie, produkowane teraz tylko przez Kia Motors.

- Nie ma wyraźnej tendencji wskazującej, jakie pojazdy przyjazne dla środowiska wygrają. Podzieliliśmy się więc rolami: Hyundai wypuścił samochody na ogniwo paliwowe, a Kia skupiła się na elektrycznych - wyjaśnił wiceprezes Lee Ki-sang kierujący działami pojazdów ekologicznych obu marek. - Przyjdzie też jednak taki czas, że Kia będzie mieć auto na ogniwo paliwowe. Hyundai przygotowuje premierę samochodu elektrycznego na baterie w 2016 r.

Kia należąca w 34 proc. do Hyundaia wybrała technologię napędu elektrycznego z baterii, bo można je ładować  w domu podobnie jak i na   stacjach paliw. Samochody na ogniwo paliwowe trzeba napełniać wodorem w  wyspecjalizowanych stacjach.

Brak punktów ładowania i stosunkowo mały zasięg, a także wysokie ceny związane z kosztem produkcji baterii spowodowały, że auta elektryczne są w  dalszym ciągu niszą rynkową. Łączna sprzedaż w Korei Ray EV Kii, SM3 EV Renaulta i Sparka EV GM wyniosła w 2013 zaledwie 713 sztuk. BlueOn Hyundaia jest używany wyłącznie przez koreańskie urzędy centralne. Ten segment ożywi się wraz z pojawieniem się w  tym roku i3 BMW i Leafa Nissana, a także Soula EV Kii.

Na konferencji prasowej w Hwaseong szefowie Kia zapowiedzieli uruchomienie w Korei w kwietniu produkcji kompaktu Soul napędzanego bateriami. Będzie to pierwsza eksportowa wersja samochodu elektrycznego na baterie pary Hyundai-Kia, z przeznaczeniem dla USA i Europy. Pierwszego roku sprzedaż na świecie ma dojść do 5 tys. sztuk - dodał wiceprezes działu krajowego marketingu Kii, Cho Yong-won.

Auto będzie mieć zasięg do 148 km, szybkie ładowanie baterii ma trwać  23-33 minuty,  a  powolne 4 godziny. W Korei będzie kosztować połowę ceny producenta 42 mln wonów (39 400 dolarów) dzięki rządowym dotacjom, podobnie jak  elegantsza wersja  z silnikiem spalinowym.

Koreańska firma podobnie jak Toyota skupiła się od dawna na samochodach na ogniwo paliwowe, które mają większy zasięg i nie wymagają długiego ładowania. Ale podobnie też jak Toyota chce rozszerzyć ofertę i zainwestowała w pojazdy elektryczne na baterie, produkowane teraz tylko przez Kia Motors.

- Nie ma wyraźnej tendencji wskazującej, jakie pojazdy przyjazne dla środowiska wygrają. Podzieliliśmy się więc rolami: Hyundai wypuścił samochody na ogniwo paliwowe, a Kia skupiła się na elektrycznych - wyjaśnił wiceprezes Lee Ki-sang kierujący działami pojazdów ekologicznych obu marek. - Przyjdzie też jednak taki czas, że Kia będzie mieć auto na ogniwo paliwowe. Hyundai przygotowuje premierę samochodu elektrycznego na baterie w 2016 r.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki