Dzięki rozbudowie bocznicy kolejowej jej przepustowość zwiększyła się do 700 tys. kontenerów rocznie. To szansa, by Gdańsk stał się przeładunkowym hubem w transporcie do i z Europy Środkowo-Wschodniej. DCT obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski.
W marcu ubiegłego roku rozpoczęła się kolejna portowa inwestycja, której celem jest rozbudowa drugiego głębokowodnego nabrzeża, tzw. projektu T2. Do tej pory rozpisano przetarg na wykonawcę, który zrealizuje inwestycje w systemie „zaprojektuj i zbuduj". Terminal T2 będzie miał podobne parametry do istniejącego już nabrzeża, ale będzie w pełni przygotowany do obsługi nawet największych statków kontenerowych, jakie są budowane. Ma zacząć działać z początkiem 2017 roku.
Dzięki tym inwestycjom Gdańsk stanie się największym i najbardziej nowoczesnym terminalem kontenerowym na Bałtyku.
– Do połowy 2014 roku zainwestujemy w rozbudowę 20 mln euro – zapowiedział dyrektor finansowy DCT Gdańsk Adam Żołnowski.
Zdolność przeładunkowa obu terminali sięgnie 3 mln kontenerów rocznie.