Nowy 22-kilometrowy odcinek połączy obwodnicę Radomia z granicą województwa mazowieckiego z województwem świętokrzyskim. Krajowa „siódemka" zyska w tym miejscu pełne parametry drogi ekspresowej za niecałe 3 lata. Zwiększy to bezpieczeństwo i komfort jazdy. Wartość kontraktu to 682,2 mln złotych.

Po wybudowaniu obwodnicy Radomia oraz fragmentu S7 od granicy województwa mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej, odcinek ekspresowej „siódemki" pomiędzy Warszawą, a Kielcami (węzłem w Chęcinach) osiągnie długość około 150 km. Droga ekspresowa S7 będzie biec w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi nr 7.

Dragados wybuduje dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy plus 2,5-metrowe pasy awaryjne. Wzdłuż trasy głównej wybudowane zostaną drogi serwisowe umożliwiające ruch lokalny. Wjazd na drogę S7 możliwy będzie dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. Zaplanowane rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko przewidują budowę ekranów akustycznych (ok. 10 km), systemu odwodnienia drogi, przejść dla zwierząt (35 przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych), ogrodzenia trasy, a także posadzenia zieleni.

W ramach inwestycji wybudowanych zostanie ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych i 2 górne przejścia dla dużych zwierząt. Droga ekspresowa zostanie wyposażona również w 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego.