W pierwszym półroczu 2014 r. Ovostar wyprodukował 468 mln jaj, o 11 proc. więcej niż rok temu. Sprzedał wzrosła o 16 proc., do 298 mln sztuk (sprzedaż na eksport zwiększyła się o 74 proc., do 42 mln). Korzystną informacją dla Ovostaru jest fakt, że o 17 proc., do 0,703 hrywny, wzrosła osiągana przez firmę średnia cena sprzedaży jednego jaja. Spółka tłumaczy, że wynika to głównie ze względu na zwiększenie udziału eksportu w przychodach i utrzymania udziału sprzedaży jaj pod własnymi markami.
Od początku stycznia do końca czerwca Ovostar przetworzył 150 mln jaj, czyli o 10 proc. więcej niż rok temu. Wolumen sprzedaży przetworów suszonych zwiększył również o 10 proc., do 786 ton, co wynika głównie ze wzrostu sprzedaży eksportowej (o 18 proc., do 391 ton). Średnia cena przetworów suszonych zwiększyła się o 17 proc., do 53,19 hrywny za kilogram.
Sprzedaż przetworów płynnych zmalała o 7 proc., do 2962 ton, co zdaniem spółki jest spowodowane spadkiem popytu ze strony niektórych klientów, którzy posiadają zakłady produkcyjne na we wschodniej Ukrainie, gdzie trwa konflikt z separatystami. Średnia cena sprzedaży przetworów płynnych wzrosła o 9 proc., do 16,35 hrywny za kilogram.
- Zarząd jest zadowolony z operacyjnych wyników Ovostaru uzyskanych w pierwszym półroczu 2014 r. i oczekujemy, że rezultaty finansowe będą lepsze niż w tym samym okresie ubiegłego roku - komentuje Borys Bielikow, prezes Ovostaru. Podkreśla, że firma prowadzi swój normalny biznes, zwiększa produkcję i sprzedaż jaj w kluczowych segmentach. - W II kwartale z sukcesem dostosowaliśmy naszą strukturę sprzedaży poprzez zwiększenie eksportu wolumenu jaj i produktów jajecznych - dodaje Bielikow, co w pewnym stopniu zmniejszyło naszą ekspozycję na negatywny wpływ osłabienia hrywny.
- Ovostar został oficjalnie autoryzowany to eksportu swoich produktów to Unii Europejskiej - podkreśla Bielikow. Zagraniczne media informują, że Ovostar i jego konkurent Avangard być może w ciągu kilku tygodni rozpoczną eksport jaj do UE.