Umowa dotyczy modernizacji kluczowych ulic w centrum Oslo. Jej wartość wynosi 100 mln złotych i jest to największy w historii polski kontrakt eksportowy na norweskim rynku.

Inwestycja obejmująca wymianę nawierzchni torowej i sieci trakcyjnej zostanie zrealizowana w ścisłym centrum Oslo. To sąsiedztwo głównego dworca kolejowego, siedziby norweskiego parlamentu, opery oraz reprezentacyjnego deptaka stolicy kraju - Karl Johans Gate. W czasie modernizacji ruch tramwajowy zostanie w całości przeniesiony na Prinsens Gate. Podniesiony zostanie standard estetyczny ulicy, która będzie wykończona kamieniami. Trudność w realizacji inwestycji zwiększa fakt, że przez cały prac będzie się odbywał normalny ruch tramwajowy. O wyborze oferty Torpolu zadecydowała w przetargu cena (70 proc.) i opis realizacji zadania (30 proc.). Przewidywany termin zakończenia prac to czerwiec 2017 roku. Przyznanie tego projektu niemal podwaja wartość dotychczasowych zamówień Torpol w Norwegii.

– Naszymi pracami zrealizowanymi do tej pory w Bergen i Oslo przekonaliśmy norweskich zamawiających, że doświadczenie naszych inżynierów i podejście do projektów stoją na najwyższym poziomie – mówi prezes Torpolu, Tomasz Sweklej.

Razem z projektem Prinsens Gate, do tej pory Torpol pozyskał w Norwegii kontrakty o wartości ok. 180 milionów złotych. Firma zrealizowała w charakterze generalnego wykonawcy fragment budowy lekkiej kolei miejskiej w Bergen, która ma połączyć centrum miasta z portem lotniczym Flesland oraz przeprowadziła kompleksową modernizację linii tramwajowej w Oslo (Nybrua), o wartości ponad 36 mln koron norweskich (ok. 18 mln złotych).

Torpol jest liderem polskiego sektora inwestycji kolejowych i tramwajowych. 8 lipca 2014 roku spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.