Polskie firmy ruszyły do Ameryki

Polscy przedsiębiorcy ruszają zdobywać Amerykę. Blisko 200 firm ma być reprezentowanych na rozpoczynającym się dzisiaj w Kalifornii Polsko-Amerykańskim Tygodniu Innowacji (PATI).

Publikacja: 16.11.2014 13:34

Polskie firmy ruszyły do Kalifornii

Polskie firmy ruszyły do Kalifornii

Foto: Bloomberg

To największa z misji gospodarczych, jakie do tej pory organizowało Ministerstwo Spraw Zagranicznych i najważniejsza ze wszystkich misji gospodarczych w tym roku.

W USA prezentowane będą osiągnięcia polskich firm m.in. w biomedycynie, sektorze finansowym i na rynku kapitałowym, w sektorze IT i ICT oraz w energetyce i czystych technologiach. – Chcielibyśmy mocniej niż do tej pory budować wizerunek Polski jako kraju, gdzie innowacje już są stosowane – powiedziała „Rzeczpospolitej" wiceminister Katarzyna Kacperczyk. Podczas PATI odbędzie się także pierwsze posiedzenie Polsko-Amerykańskiej Rady ds. Innowacji, powołanej podczas czerwcowej wizyty w Polsce prezydenta Baracka Obamy.

W czasie misji odbędą się konferencje i spotkania na amerykańskich uczelniach University of California Berkeley i Stanford University. Zaplanowano także wizyty w 25 znanych amerykańskich firmach (m.in. Boeing, CBS Studio, Ebay, Oracle), których przedstawiciele poprowadzą dla polskich przedsiębiorców szkolenia.

W wyjeździe biorą także udział przedstawiciele ministerstw: Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Gospodarki, Środowiska, ponadto Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Urzędu Patentowego. Po stronie amerykańskiej w wydarzeniu wezmą udział także przedstawiciele administracji, w tym władze San Francisco i Los Angeles, a także przedstawiciele Departamentu Stanu i Departamentu Handlu.

Na cel misji mającej promować polskie innowacje nieprzypadkowo wybrano Los Angeles. To miasto od lat stanowi światowe centrum biznesu, technologii i innowacyjności. Jest również najszybciej rozwijającym się regionem pod względem liczby startup'ów technologicznych. Sektor wysokich technologii dawał w 2013 roku zatrudnienie ponad 368 tysiącom pracowników, będąc pod tym względem największym w USA.

Stany Zjednoczone są oceniane jako potencjalny kierunek rozwoju przez coraz większą liczbę firm. We wrześniu była tam grupa polskich przedsiębiorstw uczestniczących w wizycie prezydenta Bronisława Komorowskiego. Jednym z kluczowych celów wyjazdu było poszukiwanie partnerów do inwestycji w polskim sektorze paliwowo-energetycznym.

Ważnym celem wyjazdu była także promocja potencjału gospodarczego makroregionu Polski Wschodniej, zwłaszcza sektora rolno-spożywczego. Amerykanów ma przyciągnąć nasz potencjał produkcyjny, a także umiejętność szybkiego dostosowania asortymentu do potrzeb i oczekiwań odbiorców.

To największa z misji gospodarczych, jakie do tej pory organizowało Ministerstwo Spraw Zagranicznych i najważniejsza ze wszystkich misji gospodarczych w tym roku.

W USA prezentowane będą osiągnięcia polskich firm m.in. w biomedycynie, sektorze finansowym i na rynku kapitałowym, w sektorze IT i ICT oraz w energetyce i czystych technologiach. – Chcielibyśmy mocniej niż do tej pory budować wizerunek Polski jako kraju, gdzie innowacje już są stosowane – powiedziała „Rzeczpospolitej" wiceminister Katarzyna Kacperczyk. Podczas PATI odbędzie się także pierwsze posiedzenie Polsko-Amerykańskiej Rady ds. Innowacji, powołanej podczas czerwcowej wizyty w Polsce prezydenta Baracka Obamy.

Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi
Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii