Reklama
Rozwiń
Reklama

Polskie firmy ruszyły do Ameryki

Polscy przedsiębiorcy ruszają zdobywać Amerykę. Blisko 200 firm ma być reprezentowanych na rozpoczynającym się dzisiaj w Kalifornii Polsko-Amerykańskim Tygodniu Innowacji (PATI).

Publikacja: 16.11.2014 13:34

Polskie firmy ruszyły do Kalifornii

Polskie firmy ruszyły do Kalifornii

Foto: Bloomberg

To największa z misji gospodarczych, jakie do tej pory organizowało Ministerstwo Spraw Zagranicznych i najważniejsza ze wszystkich misji gospodarczych w tym roku.

W USA prezentowane będą osiągnięcia polskich firm m.in. w biomedycynie, sektorze finansowym i na rynku kapitałowym, w sektorze IT i ICT oraz w energetyce i czystych technologiach. – Chcielibyśmy mocniej niż do tej pory budować wizerunek Polski jako kraju, gdzie innowacje już są stosowane – powiedziała „Rzeczpospolitej" wiceminister Katarzyna Kacperczyk. Podczas PATI odbędzie się także pierwsze posiedzenie Polsko-Amerykańskiej Rady ds. Innowacji, powołanej podczas czerwcowej wizyty w Polsce prezydenta Baracka Obamy.

W czasie misji odbędą się konferencje i spotkania na amerykańskich uczelniach University of California Berkeley i Stanford University. Zaplanowano także wizyty w 25 znanych amerykańskich firmach (m.in. Boeing, CBS Studio, Ebay, Oracle), których przedstawiciele poprowadzą dla polskich przedsiębiorców szkolenia.

W wyjeździe biorą także udział przedstawiciele ministerstw: Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Gospodarki, Środowiska, ponadto Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Urzędu Patentowego. Po stronie amerykańskiej w wydarzeniu wezmą udział także przedstawiciele administracji, w tym władze San Francisco i Los Angeles, a także przedstawiciele Departamentu Stanu i Departamentu Handlu.

Na cel misji mającej promować polskie innowacje nieprzypadkowo wybrano Los Angeles. To miasto od lat stanowi światowe centrum biznesu, technologii i innowacyjności. Jest również najszybciej rozwijającym się regionem pod względem liczby startup'ów technologicznych. Sektor wysokich technologii dawał w 2013 roku zatrudnienie ponad 368 tysiącom pracowników, będąc pod tym względem największym w USA.

Reklama
Reklama

Stany Zjednoczone są oceniane jako potencjalny kierunek rozwoju przez coraz większą liczbę firm. We wrześniu była tam grupa polskich przedsiębiorstw uczestniczących w wizycie prezydenta Bronisława Komorowskiego. Jednym z kluczowych celów wyjazdu było poszukiwanie partnerów do inwestycji w polskim sektorze paliwowo-energetycznym.

Ważnym celem wyjazdu była także promocja potencjału gospodarczego makroregionu Polski Wschodniej, zwłaszcza sektora rolno-spożywczego. Amerykanów ma przyciągnąć nasz potencjał produkcyjny, a także umiejętność szybkiego dostosowania asortymentu do potrzeb i oczekiwań odbiorców.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama