Spółka w najbliższych miesiącach ma podjąć decyzję o otwarciu spółki zależnej w Brazylii. W tej chwili Vistal specjalizuje się w dostawach konstrukcji stalowych dla segmentu offshore (eksploatacja podmorskich złóż) na rynek skandynawski.
- Brazylia prowadzi największy na świecie program inwestycyjny dotyczący podmorskiej eksploatacji ropy i gazu, dla nas to przyszłościowy rynek, jeśli chodzi o budowę strategii dla Vistalu na kolejne lata. Od pewnego czasu prowadzimy działania umożliwiające wejścia tam. Spotykamy się, rozmawiamy o konkretnych przedsięwzięcia ciach, listach inwestycyjnych. Rozmawiamy o ty nie „czy" tylko „jak" zrealizować projekty. Decyzja o otwarciu spółki powinna zapaść w ciągu najbliższych miesięcy, z uwagi na brazylijskie przepisy będziemy opierać się na współpracy z lokalnymi podmiotami, generalnie planujemy sprzedawać naszą myśl technologiczną – powiedział wiceprezes Robert Ruszkowski.
Vistal chce też mocniej zaistnieć w Niemczech – największym europejskim rynku budowlanym i energetyki odnawialnej. Ponadto Deutsche Bahn planuje zainwestować w latach 2015-2019 około 28 mld euro na remont mostów i pozostałej infrastruktury kolejowej.
Po trzech kwartałach 2014 r. grupa miała 226,6 mln zł przychodów, czyli o 9,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk brutto ze sprzedaży był niemal taki sam i sięgnął 41,9 mln zł. Koszty przygotowania do ekspansji spowodowały, że zysk operacyjny był niższy niż rok wcześniej o 9,7 proc. i wyniósł 18,5 mln zł. Czysty zarobek skurczył się o 3,8 proc., do 9,4 mln zł.
Wzrost przychodów to efekt wyższej sprzedaży na rynku krajowym (głównie budowa mostów). W 2014 r. W nowej perspektywie unijnej spółka chce nie tylko budować mosty ale pełnić rolę generalnego wykonawcy takich inwestycji, co pozwala uzyskiwać lepsze marże.