Rekordowy rok Mercedesa w Polsce

W 2014 roku Mercedes sprzedał niemal 15 tys. pojazdów, w tym 7493 samochody osobowe i zanotował przychody sięgające 3,2 mld zł.

Publikacja: 23.01.2015 08:16

W 2014 roku Mercedes sprzedał niemal 15 tys. pojazdów, w tym 7493 samochody osobowe i zanotował przy

W 2014 roku Mercedes sprzedał niemal 15 tys. pojazdów, w tym 7493 samochody osobowe i zanotował przychody sięgające 3,2 mld zł.

Foto: Bloomberg

– Pod względem przychodów jesteśmy trzecią firmą motoryzacyjną w Polsce – pochwalił się prezes zarządu Mercedes-Benz Polska Niels Kowolik.

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wśród producentów aut luksusowych Mercedes zajął drugie miejsce za BMW (7708 samochodów), ale przez Audi (6856 aut). Jednak Kowolik podkreśla, że obie konkurencyjne marki sprzedały w pierwszym kwartale po ponad tysiąc samochodów z kratką, gdy Mercedes wcale nie oferował takich modeli. Mimo tej różnicy, Mercedes wykazał się dużą dynamiką wzrostu sprzedaży, która wyniosła 22,7 proc., niewiele mniej niż dynamika Audi i BMW (po 23 proc.).

Prezes wskazuje, że Mercedes jest nadal najsilniejszą marką, co widać po sprzedaży np. limuzyn Klasy S. Znalazła w Polsce 544 nabywców, czterokrotnie więcej niż Audi A8 i BMW Serii 7 łącznie.

Przeciętna cena Klasy S przekracza pół mln zł. Praktycznie wszystkie Klasy S mają napęd na 4 koła. Jedyne wyjątki zostały wyposażone w system Magic Body Control, które zapewnia utrzymanie komfortu jazdy niezależnie od nawierzchni drogi. Wersja MBC dostępna jest jedynie z napędem na tylną oś. Nabywców znalazło również 180 luksusowych modeli CLS. Firma sprzedała także 408 aut w wersji AMG i jest to niemal trzykrotnie więcej niż w ub.r. Bardzo popularne okazały się także mniejsze modele: firma znalazła chętnych na 1117 sztuk Klasy C, 876 sztuk Klasy A i 718 Klasy CLA.

Kowolik zapowiada utrzymanie wysokiego tempa wzrostu w przyszłych latach. Zapowiada, że w najbliższym pięcioleciu koncern zaprezentuje 30 nowych modeli, w tym 12, które nie mają odpowiednika w obecnej gamie. Jednym z nich będzie GLE Coupe, który pojawi się w salonach za kilka miesięcy. Będzie konkurować z BMW X6, jednym z najbardziej dochodowych modeli w historii monachijskiej marki.

Oznaczenie GLE zastąpi ML. W nowym kodzie ostatnia litera wskazuje na jakim podwoziu powstał model (np. E, A, S lub C). G oznacza modele terenowe i SUV-y.

W tym roku pojawi się wyjątkowo dużo SUV-ów. Poza GLE Coupe, w salonach pojawią się CLE, GLC oraz GLS.

Nowością będą modele AMG Sport, które są wersją pośrednią pomiędzy odmianami „cywilnymi" i typowym modelem AMG. Pierwszymi autami w nowej Serii będą Klasa C, GLE oraz GLE Coupe.

Ubiegły rok zakończył się wzrostem sprzedaży także w dziale pojazdów użytkowych. Sprzedaż modeli dostawczych wzrosła do 4494 sztuk z 4213 sztuk, zaś ciężarowych z 2557 do 2737.

– Pod względem przychodów jesteśmy trzecią firmą motoryzacyjną w Polsce – pochwalił się prezes zarządu Mercedes-Benz Polska Niels Kowolik.

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wśród producentów aut luksusowych Mercedes zajął drugie miejsce za BMW (7708 samochodów), ale przez Audi (6856 aut). Jednak Kowolik podkreśla, że obie konkurencyjne marki sprzedały w pierwszym kwartale po ponad tysiąc samochodów z kratką, gdy Mercedes wcale nie oferował takich modeli. Mimo tej różnicy, Mercedes wykazał się dużą dynamiką wzrostu sprzedaży, która wyniosła 22,7 proc., niewiele mniej niż dynamika Audi i BMW (po 23 proc.).

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku