"Naszą misją jest tworzenie bardziej otwartego i połączonego świata – ogłosił dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg na blogu spółki – częścią tej misji jest łączenie ludzi z biznesem". Od lipca ubr., kiedy portal przekroczył próg półtora miliona reklamodawców, liczba podmiotów ogłaszających się na Facebooku wzrosła o 33 proc. Granica 1 miliona padła w czerwcu 2013 roku. Za aktywnych reklamodawców portal uważa takie podmioty, które zamieściły swoją reklamę w ciągu minionych 30 dni.
Media w USA zwracają uwagę, że pod względem tempa ekspansji Facebook prześcignął Google między innymi dzięki napływowi mniejszych i średnich biznesów. Analityczka eMarketer Debbie Williamson przypomina jednak, że na liczby Facebooka trzeba patrzeć z pewnym dystansem. Portal jako reklamodawcę liczy każde konto ogłoszeniowe. Oznacza to, że jeżeli jakaś spółka ma np. 5 lokalizacji, z których każde ogłasza się oddzielnie, w statystykach Facebooka liczona jest pięciokrotnie.
Facebook nieprędko jednak prześcignie Google na rynku reklam internetowych. Według portalu eMarketer, w 2014 roku Google kontrolował około 31,1 proc. globalnego rynku reklam internetowych obliczanego na 146,2 miliardy dolarów. Udział Facebooka wynosił zaledwie 7,75 proc. W USA Google zarabiał na każdym ogłoszeniodawcy 45 dolarów, Facebook – tylko 9 dolarów.
Jeszcze lepiej Facebook radził sobie na rynku reklam na urządzeniach mobilnych, ktory w skali globalnej szacowany był w ubr. na 40,2 miliarda dolarów. Portal kontrolował 18 proc. tego rynku, podczas gdy udział Google spadł z 46 proc. do 40 proc. W tym tygodniu Faceebook uruchomił specjalną mobilną aplikację, ktora ma ułatwić biznesom prowadzenie kampanii marketingowej.