Budapeszt kupił Volvo z wrocławskiej fabryki

Fabryka Volvo we Wrocławiu dostarczyła 28 hybrydowych autobusów do Budapesztu. To największy kontrakt na przegubową hybrydę z zakładów Volvo Buses. Wrocławska fabryka wraz z zakładami Solarisa w Bolechowie i MAN-a w Starachowicach należą do europejskich liderów w produkcji autobusów.

Publikacja: 28.03.2015 08:22

Budapeszt kupił Volvo z wrocławskiej fabryki

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak now Piotr Nowak

Pojazdy zamówił węgierski przewoźnik T&J Busz. Firma prócz autobusów w ramach kontraktu zapewniła sobie także usługi serwisowe i konserwacyjne. Obejmują one m.in. obsługę akumulatorów dla wszystkich autobusów. Siedzenia dla wszystkich pojazdów zapewniła węgierska spółka Raba Automotive.

Hybrydowy przegubowiec Volvo 7900 może pomieścić wielu pasażerów, charakteryzuje się niskim poziomem emisji hałasu i spalin, a poziom spalania paliwa jest o 30 procent niższy od porównywalnego autobusu z samym silnikiem diesla. W Volvo 7900 silnik elektryczny oraz silnik diesla mogą być wykorzystywane razem lub oddzielnie. Na przystankach autobus jest zasilany przez cichy, bezemisyjny silnik elektryczny, do zasilania którego wykorzystywana jest energia wytwarzana w trakcie jazdy i hamowania.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Guntram B. Wolff: Ryzykujemy przepłacanie za obronność
Biznes
Atak Iranu, Ormuz i bezpieczeństwo energetyczne, brytyjska strategia przemysłowa
Biznes
Będzie likwidacja raportów? Mamy głos ministerstwa
Biznes
XIX Forum Funduszy dzień 1: Jak zachęcić Polaków do aktywnego zarządzania finansami
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Latające cysterny wciąż nie doleciały