W światowej motoryzacji nadchodzi druga rewolucja. Po drastycznym obniżeniu spalania, teraz koncerny kładą nacisk na funkcjonalność aut. Czyli na ile są one w stanie kierowcom zastąpić biuro, a np. strażakom centrum operacyjne. — Żaden liczący się producent samochodów nie może już pozwolić sobie na nieobecność w Dolinie . IT i innowacje stały się już częścią DNA motoryzacji - uważa Thilo Kozlowski z kalifornijskiej firmy analitycznej Gartner.— To prawda. Widzimy, że coraz częściej auto zaczyna pełnić rolę elektronicznego gadżetu, a nie jest już tylko środkiem do transportu - komentował „Rzeczpospolitej" wypowiedź Kozlowskiego Raj Nair, wiceprezes Forda ds. technicznych. Ford, który ma swoją siedzibę w Detroit centrum IT ulokował w pobliżu Uniwersytetu Stanforda w Kalifornii. Drugie ma w Detroit.
180 tys.
osób pracuje w firmach IT w Dolinie Krzemowej
Najbardziej zaawansowany jest w zastosowaniu nowoczesnej komunikacji w autach General Motors. Jego system OnStar LTE4G zainstalowany został w 7 mln aut w USA,Kanadzie, Meksyku i Chinach. Do 13 krajów Europy, w tym do Polski w autach Opla OnStar wejdzie jesienią 2015. System pozwala korzystać m.in z wsparcia centrum operacyjnego w wyszukiwaniu celu podróży, umożliwia otwarcie pojazdu z kluczykami znajdującymi się wewnątrz samochodu, odnalezienie i śledzenie skradzionego auta.
Jeszcze dwa lata temu marketingowcy z BMW musieli przekonywać swoich szefów, że dobrze byłoby, gdyby pokazać możliwości ich aut podczas styczniowych targów elektroniki użytkowej CES w Las Vegas. W tym roku już producenci samochodów prześcigali się w komunikatach prasowych z SEC. W Dolinie Krzemowej są już obecne General Motors, Volkswagen,Tesla,Toyota Renault Nissan, BMW, Hyundai, Honda i Ford.