Reklama
Rozwiń

Gorsze wyniki sprzedaży Harleya-Davidsona

Po kiepskich wynikach III kw. Harley-Davidson zapowiedział zmniejszenie wysyłki motocykli do salonów sprzedaży. Producent kultowych maszyn chce także ograniczyć zatrudnienie, nie rezygnując z planu globalnej ekspansji.

Publikacja: 21.10.2015 16:46

Matthew Levatich, prezes Harleya-Davidsona

Matthew Levatich, prezes Harleya-Davidsona

Foto: Bloomberg

Do końca września z salonów dealerskich Harleya-Davidsona na całym świecie wyjechało 217,8 tys. kupionych nowych motocykli. Rok temu było ich 220,8 tys. Wzrost sprzedaży zanotowano jedynie w regionie Azji-Pacyfiku, w pozostałych częściach świata, włącznie z rynkiem północnoamerykańskim popyt na nowe maszyny spadał.

Już na początku bieżącego roku Harley-Davidson obniżył prognozę sprzedaży w 2015 r. z 282 tys.-287 tys. do 276 tys.-281 tys. maszyn. Teraz szacunki spółki mówią o sprzedaży 265 tys.-270 tys. motocykli., czyli nawet o 2 proc. mniej niż w ubr.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec