Reklama

Gorsze wyniki sprzedaży Harleya-Davidsona

Po kiepskich wynikach III kw. Harley-Davidson zapowiedział zmniejszenie wysyłki motocykli do salonów sprzedaży. Producent kultowych maszyn chce także ograniczyć zatrudnienie, nie rezygnując z planu globalnej ekspansji.

Publikacja: 21.10.2015 16:46

Matthew Levatich, prezes Harleya-Davidsona

Matthew Levatich, prezes Harleya-Davidsona

Foto: Bloomberg

Do końca września z salonów dealerskich Harleya-Davidsona na całym świecie wyjechało 217,8 tys. kupionych nowych motocykli. Rok temu było ich 220,8 tys. Wzrost sprzedaży zanotowano jedynie w regionie Azji-Pacyfiku, w pozostałych częściach świata, włącznie z rynkiem północnoamerykańskim popyt na nowe maszyny spadał.

Już na początku bieżącego roku Harley-Davidson obniżył prognozę sprzedaży w 2015 r. z 282 tys.-287 tys. do 276 tys.-281 tys. maszyn. Teraz szacunki spółki mówią o sprzedaży 265 tys.-270 tys. motocykli., czyli nawet o 2 proc. mniej niż w ubr.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Były szef IKEA rywalizuje z Szymonem Hołownią o stanowisko w ONZ
Biznes
Szczyt w Egipcie. Apple i polskie OZE, umowa handlowa UE–Ukraina zaakceptowana
Biznes
Cyberbezpieczeństwo – regulacje niezbędne, ale w granicach rozsądku
Biznes
Wojna handlowa powraca, program Orka i bunt europejskiego przemysłu
Biznes
Przemysław Kuna, prezes UKE: Jestem i będę niezależnym regulatorem
Reklama
Reklama