Prezes Polskiej Amunicji: Na fabrykę amunicji od 1,5 do 2,5 mld zł

Sygnały ze strony ARP są takie, że chęć uczestniczenia agencji w spółce Polska Amunicja gaśnie – mówi Paweł Poncyljusz, prezes Polskiej Amunicji.

Publikacja: 02.09.2024 04:30

Paweł Poncyljusz, prezes Polskiej Amunicji

Paweł Poncyljusz, prezes Polskiej Amunicji

Foto: STUDIO BANK Sp.z o.o.

Gdzie jest fabryka spółki Polska Amunicja?

Jest w przygotowaniu. Deklarujemy uruchomienie pełnej produkcji amunicji 155 mm w ciągu trzech lat od podpisania umowy z MON. PA jako spółka składa się z inwestorów prywatnych, z których każdy ma doświadczenie w produkcji na rzecz Wojska Polskiego. Grupa WB produkuje rocznie np. kilka tysięcy sztuk amunicji typu Warmate, a Ponar Wadowice elementy hydrauliczne do pojazdów opancerzonych oraz elementy metalowe do uzbrojenia. My już dziś jesteśmy gotowi do uruchomienia produkcji niektórych elementów. Oczywiście powstanie fabryki amunicji będzie wymagało transferu technologii i zakupu licencji. Dlatego rozmawiamy o jej pozyskaniu dla procesów produkcyjnych m.in. zapalnika, gazogeneratora czy produkcji skorupy. Już dziś Ponar jest w stanie produkować zapalnik czy skorupę. Obecnie te zdolności są rozproszone w wielu miejscach, a nie w jednym kompleksie, w jednej fabryce. Umowa spółki Polska Amunicja zakłada, że poza kompetencjami technicznymi prywatni udziałowcy deklarują 100 mln zł własnych pieniędzy na budowę fabryki.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Gra o amunicję pełna fajerwerków. Kto będzie ją produkować w Polsce?
Biznes
Jak nie kupiliśmy amunicji u Niemca, czyli… fabryki w Polsce, głupcze
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja