Sektor gier, po covidowym ożywieniu, przeżywa obecnie trudniejsze chwile, ale długofalowe perspektywy branży są nadal bardzo dobre. W tym tygodniu odbędzie się coroczne święto graczy: targi Gamescom w niemieckiej Kolonii. Ruszą 21 sierpnia i potrwają do 25 sierpnia. Co roku imprezę odwiedza ponad 350 tys. osób, a swoje gry prezentuje ponad tysiąc wystawców.
W dniach 21–23 sierpnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zorganizuje na targach stoisko narodowe. Ta opcja cieszy się dużym zainteresowaniem. – Na ten moment mam 60 zgłoszeń. Zachęcam do śledzenia strony internetowej PARP i profilu programu promocji sektora kreatywnego na Facebooku, gdzie będziemy publikować relacje ze stoiska – informuje Małgorzata Brodzicka, specjalistka z departamentu wsparcia przedsiębiorczości PARP. Korzystanie ze stoiska jest bezpłatne. Natomiast uczestnicy sami pokrywają koszty związane z podróżą, zakwaterowaniem oraz koszty biletów wstępu na targi.
Czekając na premiery
Najbardziej znanym studiem z Polski jest CD Projekt, twórca serii gier „Wiedźmin” oraz „Cyberpunk”. – Na Gamescomie będziemy obecni biznesowo i inwestorsko. Zaplanowaliśmy szereg spotkań z partnerami biznesowymi i przedstawicielami funduszy, którzy w tym roku przyjadą do Kolonii. Nie będziemy jednak mieć swojego stoiska w strefie publicznej targów – informuje Katarzyna Szulc, odpowiadająca za relacje inwestorskie w CD Projekcie.
Do Kolonii wybiera się też 11 bit studios, czyli twórca „Frostpunka” oraz „This War of Mine”. Zarówno CD Projekt, jak i 11 bit studios szykują w najbliższych latach premierową ofensywę. W przypadku tej drugiej firmy premiery odbędą się już stosunkowo niedługo. – Oczywiście, 11 bit studios będzie obecne w Kolonii. Nie będziemy mieć własnego stoiska w części otwartej, na którym fani mogliby grać w nasze tytuły. Będzie to natomiast możliwe na stoiskach naszych partnerów. Na stoisku Xboxa będą dostępne „The Alters” i „Creatures of Ava” – zapowiada Dariusz Wolak, odpowiadający za relacje inwestorskie 11 bit studios. Z kolei na stoisku AMD fani będą mogli testować takie tytuły, jak „Frostpunk 2”, „The Alters” i „Creatures of Ava”. – Nasza bezpośrednia obecność będzie sprowadzała się do części zamkniętej, w której będziemy spotykać się z partnerami biznesowymi. Oczywiście do Kolonii wybierają się też przedstawiciele naszego wydawnictwa, żeby polować na ciekawe projekty – sygnalizuje Wolak.