Reklama
Rozwiń
Reklama

Rosną straty po pożarze w Tesli. Elon Musk traci miliardy

Straty Tesli z powodu pożaru zasilania fabryki w Grünheide pod Berlinem nie wyniosą „kilkuset milionów euro”, ale znacznie więcej. Bo okazuje się jednak, że ucierpiała nie tylko produkcja, ale i sama fabryka. Nie jest to jedyny kłopot Elona Muska.

Publikacja: 07.03.2024 13:15

Gigafabryka Tesli w Gruenheide pod Berlinem

Gigafabryka Tesli w Gruenheide pod Berlinem

Foto: Bloomberg

Jego auta coraz gorzej sprzedają się w Chinach, a w Skandynawii, zwłaszcza w Szwecji, mocno zadarł ze związkowcami, którzy domagają się umowy zbiorowej. I Tesla jest tam bojkotowana. W podberlińskiej fabryce produkcja już raz została wstrzymana z powodu ataku Hutich na Morzu Czerwonym i opóźnienia w dostawach komponentów z Chin.

Jedyna dobra wiadomość to ta, że skoro z niemieckiej fabryki Tesli nie wyjeżdża od ostatniego wtorku po tysiąc aut Modelu Y dziennie, a wstrzymanie produkcji przedłuży się o następny tydzień, to do sprzedaży będzie mniej aut i te, które teraz stoją na parkingach Tesla sprzeda po nieobniżonych cenach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Chińskie auta szturmują Polskę, mniej rosyjskiej ropy i tańszy prąd w Niemczech
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama