Jego auta coraz gorzej sprzedają się w Chinach, a w Skandynawii, zwłaszcza w Szwecji, mocno zadarł ze związkowcami, którzy domagają się umowy zbiorowej. I Tesla jest tam bojkotowana. W podberlińskiej fabryce produkcja już raz została wstrzymana z powodu ataku Hutich na Morzu Czerwonym i opóźnienia w dostawach komponentów z Chin.
Jedyna dobra wiadomość to ta, że skoro z niemieckiej fabryki Tesli nie wyjeżdża od ostatniego wtorku po tysiąc aut Modelu Y dziennie, a wstrzymanie produkcji przedłuży się o następny tydzień, to do sprzedaży będzie mniej aut i te, które teraz stoją na parkingach Tesla sprzeda po nieobniżonych cenach.
Czytaj więcej
Policja prowadzi dochodzenie w sprawie możliwego sabotażu w infrastrukturze energetycznej zasilającej fabrykę Tesli pod Berlinem. Awaria miała miejsce wcześnie rano we wtorek, 5 marca.
Już jest miliard strat Tesli w Niemczech
Straty Tesli z powodu niemieckiego pożaru, na razie wycenione zostały już na miliard dolarów i — zdaniem ekonomistów— będą rosły z każdym dniem. A wcześniejsze kłopoty w Szwecji, ale zwłaszcza w Chinach, gdzie firma Elona Muska ostro walczy z miejscową konkurencją, już spowodowały spadek kapitalizacji rynkowej Tesli o 77 mld dolarów. Tesla w czwartek, 7 marca była wyceniana na 566,34 mld dol. w porównaniu z 643,46 mld 28 lutego. Od początku roku ten spadek przekroczył już ponad 200 mld dol.
To z kolei spowodowało, że Musk z majątkiem wycenianym na 198 mld dol. stracił pozycję lidera na liście najbogatszych ludzi świata na rzecz bogatszego o 2 mld dol. Jeffa Bezosa, założyciela Amazona.