Reklama

Dostawca żywności ukarany za zbyt duży spam. Miliony e-maili do klientów

Bombardowanie klientów wiadomościami handlowymi nie zawsze się opłaca. Przekonał się o tym znany dostawca żywności HelloFresh, który został ukarany w Wielkiej Brytanii za rozsyłanie milionów e-maili i SMS-ów.

Publikacja: 12.01.2024 18:22

Dostawca żywności ukarany za zbyt duży spam. Miliony e-maili do klientów

Foto: Adobe Stock

Niemiecka firma HelloFresh, jeden z największych na świecie dostawców gotowych składników do samodzielnego przygotowania posiłku (tzw. meal-kit), została ukarana na brytyjskim rynku za zasypywanie klientów nadmiernym spamem. Kara nałożona na firmę za zbyt agresywną kampanię marketingową sięgnęła 140 tys. funtów.

Brytyjski urząd komisarza ds. informacji (Information Commissioner's Office – ICO) w 2022 roku postanowił wziąć pod lupę wiadomości handlowe wysyłane przez HelloFresh po skargach ponad 7 tys. zdenerwowanych klientów. Śledztwo urzędu wykazało, że firma w trakcie siedmiomiesięcznej kampanii marketingowej rozesłała aż 79 milionów e-maili i 1 milion wiadomości tekstowych do konsumentów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Rosyjski biznes do Kremla: Chcieliście wojny, to płaćcie
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama