Reklama

Dostawca żywności ukarany za zbyt duży spam. Miliony e-maili do klientów

Bombardowanie klientów wiadomościami handlowymi nie zawsze się opłaca. Przekonał się o tym znany dostawca żywności HelloFresh, który został ukarany w Wielkiej Brytanii za rozsyłanie milionów e-maili i SMS-ów.

Publikacja: 12.01.2024 18:22

Dostawca żywności ukarany za zbyt duży spam. Miliony e-maili do klientów

Foto: Adobe Stock

Niemiecka firma HelloFresh, jeden z największych na świecie dostawców gotowych składników do samodzielnego przygotowania posiłku (tzw. meal-kit), została ukarana na brytyjskim rynku za zasypywanie klientów nadmiernym spamem. Kara nałożona na firmę za zbyt agresywną kampanię marketingową sięgnęła 140 tys. funtów.

Brytyjski urząd komisarza ds. informacji (Information Commissioner's Office – ICO) w 2022 roku postanowił wziąć pod lupę wiadomości handlowe wysyłane przez HelloFresh po skargach ponad 7 tys. zdenerwowanych klientów. Śledztwo urzędu wykazało, że firma w trakcie siedmiomiesięcznej kampanii marketingowej rozesłała aż 79 milionów e-maili i 1 milion wiadomości tekstowych do konsumentów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Reklama
Reklama