Reklama
Rozwiń

Dostawca żywności ukarany za zbyt duży spam. Miliony e-maili do klientów

Bombardowanie klientów wiadomościami handlowymi nie zawsze się opłaca. Przekonał się o tym znany dostawca żywności HelloFresh, który został ukarany w Wielkiej Brytanii za rozsyłanie milionów e-maili i SMS-ów.

Publikacja: 12.01.2024 18:22

Dostawca żywności ukarany za zbyt duży spam. Miliony e-maili do klientów

Foto: Adobe Stock

Niemiecka firma HelloFresh, jeden z największych na świecie dostawców gotowych składników do samodzielnego przygotowania posiłku (tzw. meal-kit), została ukarana na brytyjskim rynku za zasypywanie klientów nadmiernym spamem. Kara nałożona na firmę za zbyt agresywną kampanię marketingową sięgnęła 140 tys. funtów.

Brytyjski urząd komisarza ds. informacji (Information Commissioner's Office – ICO) w 2022 roku postanowił wziąć pod lupę wiadomości handlowe wysyłane przez HelloFresh po skargach ponad 7 tys. zdenerwowanych klientów. Śledztwo urzędu wykazało, że firma w trakcie siedmiomiesięcznej kampanii marketingowej rozesłała aż 79 milionów e-maili i 1 milion wiadomości tekstowych do konsumentów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI