Dostawca żywności ukarany za zbyt duży spam. Miliony e-maili do klientów

Bombardowanie klientów wiadomościami handlowymi nie zawsze się opłaca. Przekonał się o tym znany dostawca żywności HelloFresh, który został ukarany w Wielkiej Brytanii za rozsyłanie milionów e-maili i SMS-ów.

Publikacja: 12.01.2024 18:22

Dostawca żywności ukarany za zbyt duży spam. Miliony e-maili do klientów

Foto: Adobe Stock

Niemiecka firma HelloFresh, jeden z największych na świecie dostawców gotowych składników do samodzielnego przygotowania posiłku (tzw. meal-kit), została ukarana na brytyjskim rynku za zasypywanie klientów nadmiernym spamem. Kara nałożona na firmę za zbyt agresywną kampanię marketingową sięgnęła 140 tys. funtów.

Brytyjski urząd komisarza ds. informacji (Information Commissioner's Office – ICO) w 2022 roku postanowił wziąć pod lupę wiadomości handlowe wysyłane przez HelloFresh po skargach ponad 7 tys. zdenerwowanych klientów. Śledztwo urzędu wykazało, że firma w trakcie siedmiomiesięcznej kampanii marketingowej rozesłała aż 79 milionów e-maili i 1 milion wiadomości tekstowych do konsumentów.

Czytaj więcej

Wyniki TV Republika i TVP Info. Nielsen wyjaśnia i przeprasza za błąd

Co więcej, niemiecki dostawca żywności nie przestawał kontaktować się w ten sposób z częścią klientów nawet po tym, jak dostał od urzędu nakaz przerwania takiej aktywności. Firma miała też nie dostarczyć wystarczających informacji klientom dotyczącym tego, że ich dane zostaną wykorzystane w celach marketingowych nawet przez 24 miesiące po anulowaniu subskrypcji.

„HelloFresh zdecydowanie naruszył w ten sposób zaufanie konsumentów” – podkreślił Andy Curry, dyrektor ds. dochodzenia w ICO, tłumacząc karę nałożoną na dostawcę.

Niemiecka firma HelloFresh działająca w segmencie meal-kit operuje między innymi w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Australii, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Posiada ponad 7 milionów aktywnych klientów na całym świecie, z czego 3,4 miliony znajdują się w USA.

Niemiecka firma HelloFresh, jeden z największych na świecie dostawców gotowych składników do samodzielnego przygotowania posiłku (tzw. meal-kit), została ukarana na brytyjskim rynku za zasypywanie klientów nadmiernym spamem. Kara nałożona na firmę za zbyt agresywną kampanię marketingową sięgnęła 140 tys. funtów.

Brytyjski urząd komisarza ds. informacji (Information Commissioner's Office – ICO) w 2022 roku postanowił wziąć pod lupę wiadomości handlowe wysyłane przez HelloFresh po skargach ponad 7 tys. zdenerwowanych klientów. Śledztwo urzędu wykazało, że firma w trakcie siedmiomiesięcznej kampanii marketingowej rozesłała aż 79 milionów e-maili i 1 milion wiadomości tekstowych do konsumentów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły