Reklama

Wojna Hamas-Izrael. Komunikacyjny ból głowy globalnych firm

Citigroup Inc. zwolniła pracownicę, która zamieściła antysemicki komentarz na swojej stronie w mediach społecznościowych. Globalne firmy szykują się do ogłoszenia wyników za II kwartał. I boją się pytań o bliskowschodni konflikt.

Publikacja: 22.10.2023 10:58

Wojna Hamas-Izrael. Komunikacyjny ból głowy globalnych firm

Foto: PAP/EPA

Bo o ile w sytuacji rosyjskiej inwazji na Ukrainę było oczywiste kto jest ofiarą, a kto agresorem, to w wojnie Izraela z Hamasem cierpią także Palestyńczycy, którzy z organizacją terrorystyczną nie mają żadnych związków. I to właśnie stwarza problem dla firm globalnych, które zazwyczaj bardzo niechętnie, ale jednak zajmowały stanowisko w sprawach politycznych.

W ostatni czwartek Citigroup poinformował, że ​​prowadzi dochodzenie po tym, jak grupa Stop Antisemitism zrobiła zrzut ekranu z antysemickiego postu osoby zatrudnionej w banku i umieściła go w serwisie społecznościowym X. Rozwiązaliśmy umowę o pracę z osobą, która zamieściła w mediach społecznościowych odrażający antysemicki komentarz. Potępiamy antysemityzm i wszelką mowę nienawiści i nie tolerujemy ich w naszym banku ”— informuje Citigroup w komunikacie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama