Reklama

Zakaz reklamy aptek jak gorący kartofel

Apteczny zakaz jakiejkolwiek reklamy dzieli branżę. Co jakiś czas pojawiają się postulaty doprecyzowania przepisów.

Publikacja: 26.10.2022 03:00

Zakaz reklamy aptek jak gorący kartofel

Sprzedaż pigułek w aptece

Foto: Adobe Stock

Art. 94a, wprowadzający całkowity zakaz reklamy aptek, to jeden z najbardziej kontrowersyjnych zapisów ustawy – Prawo farmaceutyczne. Część środowiska aptekarskiego sygnalizuje konieczność jego doprecyzowania. O tym, że Ministerstwo Zdrowia przymierza się do wprowadzenia zmian, mówiło się już w ubiegłym roku. Z najnowszych informacji, jakie uzyskaliśmy w tej sprawie w resorcie oraz inspekcji farmaceutycznej, wynika jednak, że na szybką zmianę tego przepisu raczej się nie zanosi.

Jak już informowaliśmy, na początku października ze Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET odeszła firma DOZ SA, współpracująca z aptekami funkcjonującymi pod szyldem „DOZ Apteka dbam o zdrowie” (część z nich działa na zasadzie franczyzy). W komunikacie o odejściu spółka poinformowała, że chce „inaczej niż dotąd, bezpośrednio i bardziej aktywnie wziąć udział w debacie publicznej dotyczącej bezpieczeństwa lekowego, rynku aptek i sytuacji farmaceutów”.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nieoficjalnie: Rząd Donalda Trumpa rozmawia o przejęciu udziałów w Intelu
Biznes
Anita Sowińska: Żadna apteka nie będzie zbierała pustych butelek
Biznes
Trump i Putin – Zachód ustala strategię, ustawa o plastiku, Włochy kontra Chiny
Biznes
37% emisji CO2 mniej: Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie prezentuje najnowsze wyniki ESG
Biznes
Ukrainie brakuje żołnierzy, nie sprzętu
Reklama
Reklama