Art. 94a, wprowadzający całkowity zakaz reklamy aptek, to jeden z najbardziej kontrowersyjnych zapisów ustawy – Prawo farmaceutyczne. Część środowiska aptekarskiego sygnalizuje konieczność jego doprecyzowania. O tym, że Ministerstwo Zdrowia przymierza się do wprowadzenia zmian, mówiło się już w ubiegłym roku. Z najnowszych informacji, jakie uzyskaliśmy w tej sprawie w resorcie oraz inspekcji farmaceutycznej, wynika jednak, że na szybką zmianę tego przepisu raczej się nie zanosi.
Jak już informowaliśmy, na początku października ze Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET odeszła firma DOZ SA, współpracująca z aptekami funkcjonującymi pod szyldem „DOZ Apteka dbam o zdrowie” (część z nich działa na zasadzie franczyzy). W komunikacie o odejściu spółka poinformowała, że chce „inaczej niż dotąd, bezpośrednio i bardziej aktywnie wziąć udział w debacie publicznej dotyczącej bezpieczeństwa lekowego, rynku aptek i sytuacji farmaceutów”.