Młodzi Japończycy piją coraz mniej. Producenci alkoholi się dostosowują

Młodzi Japończycy piją coraz mniej, więc producenci alkoholi modyfikują profil produkcji.

Publikacja: 12.09.2022 15:29

Młodzi Japończycy piją coraz mniej. Producenci alkoholi się dostosowują

Foto: Bloomberg

Popularność napojów bezalkoholowych czy o niskiej zawartości alkoholu rośnie na całym świecie. Efekt ten jest mocno widoczny w Japonii, gdzie władze kraju wręcz zaczęły zachęcać mieszkańców do picia. 

Główni japońscy producenci alkoholu uznali jednak, że dobrą strategią, obok szukania nowych rynków, będzie dostosowanie się do nowych trendów w konsumpcji. Na ulicach japońskich miast pojawiły się ogródki piwne oferujące bezalkoholowe piwa i drinki bez alkoholu lub z jego niską zawartością. Niektóre, jak ten postawiony przez firmę Suntory, pominął piwa stawiając na koktajle i wina bezalkoholowe.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne