Młodzi Japończycy piją coraz mniej. Producenci alkoholi się dostosowują

Młodzi Japończycy piją coraz mniej, więc producenci alkoholi modyfikują profil produkcji.

Publikacja: 12.09.2022 15:29

Młodzi Japończycy piją coraz mniej. Producenci alkoholi się dostosowują

Foto: Bloomberg

Popularność napojów bezalkoholowych czy o niskiej zawartości alkoholu rośnie na całym świecie. Efekt ten jest mocno widoczny w Japonii, gdzie władze kraju wręcz zaczęły zachęcać mieszkańców do picia. 

Główni japońscy producenci alkoholu uznali jednak, że dobrą strategią, obok szukania nowych rynków, będzie dostosowanie się do nowych trendów w konsumpcji. Na ulicach japońskich miast pojawiły się ogródki piwne oferujące bezalkoholowe piwa i drinki bez alkoholu lub z jego niską zawartością. Niektóre, jak ten postawiony przez firmę Suntory, pominął piwa stawiając na koktajle i wina bezalkoholowe.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Szczyt NATO, zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach i nowy podatek bankowy
Materiał Promocyjny
Z pieluszek produkowanych w warszawskiej fabryce Procter & Gamble korzystają miliony dzieci na całym świecie
Biznes
Socjolog obnaża mechanizmy TikToka. W grze są duże pieniądze
Biznes
Komórkowa sieć robi rewolucję. Wycofała tańsze abonamenty. Jest coś w zamian
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Podcast "Twój Biznes": Zawieszenie broni na Bliskim Wschodzie, reformy w Niemczech i plany Enei