Reklama
Rozwiń

Masowe zwolnienia w rosyjskiej branży reklamowej

Nie ma zachodnich firm, nie ma reklam. Ponad połowa rosyjskich agencji masowo zwalnia pracowników, a pozostałym obcina pensję o połowę. Poprawa sytuacji na rynku nie jest spodziewana.

Publikacja: 31.08.2022 11:07

Masowe zwolnienia w rosyjskiej branży reklamowej

Foto: AFP

Kommiersant zapoznał się z wynikami ankiety przeprowadzonej przez ośrodek badawczy AKAR od początku czerwca do końca lipca wśród specjalistów HR z moskiewskich agencji reklamowych, zarówno małych, jak i dużych. Wynika z tego, że od marca do lipca na rynku trwała fala zwolnień: 57 proc. agencji zredukowało część personelu, z czego 46 proc. opuściło tylko połowę personelu.

Według badania 28 proc. respondentów zwolniło pracowników zaplecza (dział IT, księgowość, dział HR), tyle samo respondentów poinformowało o zwolnieniu specjalistów ds. wydajności (promocja, w której reklamodawcy płacą za realizację celów). Kolejne 27 proc. zwolniło pracowników nowych pionów biznesowych (działy rozwoju biznesu agencji) i obsługi klienta, 20 proc. zwolnień dotyczyło tzw. kreatorów, 20 proc. to projektanci i zespół przedprodukcyjny, 17 proc. - pracownicy działów sponsoringu, 19 proc. - specjaliści od planowania i zaopatrzenia.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Jaka przyszłość regionalnych sieci szerokopasmowych
Biznes
Zażarta walka o sprzedaż okrętów podwodnych Polsce. Rząd się nie spieszy
Biznes
Warren Buffett przekazał kolejne miliardy organizacjom charytatywnym
Biznes
Elity Gazpromu prały pieniądze w Portugalii. Lizbona zaostrzy kary
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki