Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 09:57 Publikacja: 30.08.2022 03:00
Foto: Bloomberg
Koncernowi Alibaba Group drugi kwartał przyniósł 205,55 mld juanów (30,7 mld dol. lub 141 mld zł) przychodu – niemal tyle samo co w takim samym okresie rok wcześniej. Po raz pierwszy w historii wzrost jego sprzedaży był płaski. Tencent w tym czasie doświadczył po raz pierwszy spadku sprzedaży liczonej rok do roku (spadła ona o 3 proc., do 134 mld juanów). JD.com, drugi pod względem wielkości sklep internetowy w Chinach, wypracował w drugim kwartale rekordowo niski wzrost przychodu, wynoszący 5,4 proc. XPeng, czołowy chiński producent samochodów elektrycznych, poniósł natomiast stratę netto wynoszącą 2,7 mld juanów, podczas gdy analitycy spodziewali się straty wynoszącej 1,6 mld juanów. Te cztery spółki mają łączną kapitalizację wynoszącą ponad 770 mld dol. i wszystkim z nich dało się we znaki spowolnienie gospodarcze związane m.in. z ostrymi lockdownami pandemicznymi.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Raport BloombergNEF ujawnia, że banki wciąż więcej inwestują w paliwa kopalne niż w czystą energię. USA i Chiny...
Indeks Nasdaq Biotechnology od kwietnia urósł o jedną czwartą. Natomiast na GPW branża nadal jest w niełasce. Na...
Do około 13 mln gospodarstw domowych w Polsce ma trafić broszura informująca, jak zachować się w razie zagrożeń,...
Donald Trump podpisał miliardowe porozumienia z Wielką Brytanią, Polska inwestuje rekordowe 4 mld zł w cyberbezp...
Roskosmos chwali się, że testuje już konkurenta Starlinka. I że system niskoorbitalnych satelitów pojawi się na...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas