Aktualizacja: 12.12.2024 09:38 Publikacja: 22.08.2022 03:00
Foto: Adobe Stock
Przez najbliższe cztery lata rynek gier będzie rósł, a motorem wzrostu będą produkcje mobilne – wynika z danych Newzoo. Na koniec 2022 r. w sumie w gry będzie grało prawie 3,2 mld ludzi, wydając w tym roku na ten cel 196,8 mld dolarów. To o 2,1 proc. więcej niż rok temu. Wcześniejsze prognozy zakładały mocniejszy wzrost, do ponad 200 mld dolarów już w tym roku.
W Polsce działa ponad czterysta podmiotów zajmujących się grami. Przedstawiciele sektora uważają, że nadal ma on przed sobą dobre perspektywy.
Jest czwartek, 12 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek analizuje kluczowe tematy gospodarcze.
W najbliższych miesiącach ma być wprowadzona zmiana w prawie, która umożliwi MON kupno uzbrojenia polskich producentów dla innych rządów. Mechanizm ma działać podobnie jak amerykański FMS.
Konkurowanie na rynku jest naturalne i napędza rozwój. Jednak problem zaczyna się, gdy ktoś dla zbudowania swojej pozycji stosuje nieuczciwe praktyki. Wtedy państwa powinny reagować w celu ochrony firm czy nawet całych sektorów gospodarki.
Najważniejsze wydarzenia i trendy przeszłego roku. Już 18 grudnia specjalny dodatek Perspektywy 2025.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Jest środa, 11 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia najważniejsze wydarzenia gospodarcze.
Branża wkracza w najciekawszy okres. Premiery zapowiadają mniejsze i większe podmioty, jak 11 bit studios, które finiszuje z drugą częścią „Frostpunka”.
W Kolonii ruszają w środę największe coroczne targi gier w Europie i drugie co do wielkości na świecie. Wybiera się tam spora grupa firm z Polski.
AI wdziera się do studiów gamingowych. Producenci jednak uspokajają: tworzenie cyfrowej rozrywki opiera się na kreatywności, której boty jeszcze długo nie będą w stanie osiągnąć.
Ceny niektórych starych gier komputerowych zaczynają osiągać niebotyczny pułap. I trudno się dziwić: to dziś obszar kultury popularnej, który staje się równoprawnym rywalem literatury czy muzyki na płytach.
Hit od Amazona to zjawisko – powstał na kanwie gry, a ta dzięki popularności serialu wróciła do łask. Eksperci sądzą, iż ten miks kultury gamingu i ekranu to patent na sukces, po który producenci sięgać będą teraz coraz częściej.
Jeszcze kilka lat temu sektor gier był motorem hossy na warszawskiej giełdzie. Od 2022 roku branża radzi sobie jednak znacznie gorzej niż rynek. Które spółki wyróżnią się w tym roku?
13-letni Willis Gibson, który w internecie znany jest pod pseudonimem "Blue Scuti", jest pierwszą osobą na świecie, która grając w Tetris doszła do momentu, gdy gra się kończy - informuje Reuters.
Notowania producentów gier w tym roku radzą sobie gorzej niż szeroki rynek. Pojawiają się opinie, że przed nami nudne miesiące. Analitycy są innego zdania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas