Grupa należąca do Tata Motors dołączyła do takich rywali jak Volkswagen i General Motors w produkowaniu pojazdów w kraju liczącym 200 mln mieszkańców, aby ominąć wysokie cła importowe i spełnić przepisy o miejscowym wsadzie. JLR ogłosił w 2013 r. plan zainwestowania w Brazylii 240 mln funtów (350 mln dolarów), dokładnie wtedy, gdy na rynku zakończyła się dekada wzrostu na skutek podwyższenia stóp procentowych, spadku zaufania konsumentów i zamętu w polityce.
W bieżącym roku sprzedaż nowych samochodów nie przekroczy 2,1 mln i będzie o prawie połowę mniejsza od szczytu 3,8 mln sztuk w 2012 r. Sprzedaż pojazdów brytyjskiej grupy wzrosła jednak po 5 miesiącach o 11 proc.
— Sektor premium wytrzymał mniej więcej wszystkie zawirowania, więc jego udział w ogólnym rynku zwiększył się, a my byliśmy w stanie zachować naszą pozycję — stwierdził dyrektor ds. projektu brazylijskiego, Julian Hetherington.
Dane organizacji brazylijskich producentów ANFAVEA, które często nie uwzględniają wszystkich liczb z powodu opóźnień w realizacji umów licencyjnych i korekt wnoszących przez strony trzecie, wykazują spadek sprzedaży JLR o 4 proc. po 5 miesiącach. Nadal jednak jest to lepszy wynik od spadku o 27 proc. całego sektora.
Jaguar Land Rover uruchomił pierwszą nie-brytyjską fabrykę w Chinach w 2014 r. w ramach spółki j. v. z marką Chery, zakład pod Rio de Janeiro jest pierwszym należącym w całości do niego. Będą w nim powstawać sportowo-użytkowe Land Rover Discovery Sport i Range Rover Evoque, w tym roku niecałe 10 tys., a docelowo 24 tys. rocznie.