Według organizacji europejskich producentów ACEA, w trzecim kwartale 2016 roku popyt na tego rodzaju samochody zwiększył się o 7 proc. w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku i przekroczył 137,4 tys. sztuk.
Wpływ na to miały samochody elektryczne oraz hybrydowe ładowane z gniazdka (typu plug-in). Z kolej pojazdy zasilane gazem LPG lub gazem ziemnym NGV traciły popularność.
Liczba sprzedanych samochodów z zasilaniem elektrycznym systematycznie rośnie: w okresie lipca do września zwiększyła się o jedną czwartą. Ale wyniki sprzedaży w znacznym stopniu poprawiają samochody hybrydowe typu plug-in, które od czysto elektrycznych mają większy zasięg i przez to stają się bardziej uniwersalne. W ich przypadku sprzedaż zwiększyła się o przeszło jedną czwartą. Z kolei zainteresowanie autami zasilanymi gazem maleje już od początku roku, a głównym powodem jest spadek popytu na rynku włoskim, najważniejszym dla tego rodzaju napędów. W trzecim kwartale w całej UE sprzedaż aut zasilanych gazem skurczyła się o 26,2 proc. do niespełna 34,4 tys. sztuk.
Jak podaje Polski Związek przemysłu Motoryzacyjnego powołujący się na dane ACEA, na głównych europejskich rynkach, tj. w Hiszpanii, w Niemczech i Wielkiej Brytanii sprzedaż samochodów z napędem alternatywnym zwiększyła się odpowiednio o 44,8, 33,9 oraz 30,5 proc. We Włoszech natomiast zmalała o 17,2 proc.
Największą liczbę aut na prąd zarejestrowano w trzecim kwartale w Norwegii: prawie 11,3 tys. sztuk, co jest wynikiem lepszym od uzyskanego w tym samym czasie ub. roku o 44,1 proc.