– Konwergencja to oferowanie pakietu różnych usług przez jednego dostawcę. Moim zdaniem takie podejście niesie ze sobą wartość zarówno dla klientów, jak i firmy – mówił obejmując stanowisko prezesa Orange Polska Jean Francois Fallacher.
Orange, Cyfrowy Polsat czy T-Mobile wyszły jakiś czas temu poza własny biznes i proponują konto bankowe, prąd czy urządzenia tzw. inteligentnego domu. Do tej pory znane były dane części telekomów (nie ujawnia ich Plus) o sprzedaży usług bankowych. Danymi o sprzedaży dodatkowych usług, m.in. usług Orange Energia czy zestawów dla inteligentego domu podzielił się w ubiegłym tygodniu Orange.
Jak się okazuje, z oferty Orange Energia korzysta po 1,5 roku od startu 15 tys. abonentów. – To jeszcze jeden kanał sprzedaży, który nie stanowi i nie będzie stanowił znaczącego źródła przychodów telekomu. Nie rezygnowałbym jednak z niego, chociażby dlatego że sprzedawany jest z marżą – mówi Paweł Puchalski, szef analityków w DM BZ WBK.
Innowacje techniczne, które wprowadzają operatorzy, sprawiają jednak, że słowo „konwergencja" zaczyna przyjmować właśnie znaczenie nadawane jej przez inżynierów.
– To świadczenie gospodarstwom domowym usług za pomocą technologii mobilnej i stacjonarnej – mówił w czwartek w Londynie Gervais Pellissier, wiceprezes francuskiej grupy.