Chińczykom spodobały się nowe wersje modeli, przede wszystkim tradycyjnego sedana Civic i bogata oferta pojazdowy sportowo-użytkowych. Aby sprostać rosnącemu popytowi Honda rozpocznie 8 grudnia prace budowlane nowej fabryki w Wuhanie w środkowych Chinach.
Rynek motoryzacji jest w tym kraju pod presją z powodu wolniejszego wyprostu gospodarczego, analitycy przewidują mały wzrost w przyszłym roku mimo pobudzenia w 2016 r. zachętami podatkowymi.
Segment pojazdów sportowo-użytkowych jest jednak dużym wyjątkiem, rośnie dotychczas o 45,6 proc. rok do roku, bo klienci wolą większe samochody. Rzecznik Toyoty z Pekinu nie chciał wypowiadać się na temat sprzedaży w porównaniu z rywalami. - Nie patrzymy ślepo wyłącznie na zwiększenie sprzedaży. Naszym głównym celem w Chinach jest osiągnięcie stałego wzrostu skupiając się na zadowoleniu klientów, tworząc system sprzedaży wysokiej jakości i serwisowania. - powiedział.
W ciągu 11 miesięcy Honda sprzedała o 14 500 sztuk więcej od Toyoty po raz pierwszy w tym roku - wynika z danych ogłoszonych przez obie firmy. Jeśli ta tendencja utrzyma się, to Honda ma szansę nieznacznego wyprzedzenia Toyoty w całym roku. - Pokonanie konkretnej marki konkurencyjnej ni jest naszym celem działalności w Chinach - stwierdziła rzeczniczka Hondy w Pekinie. - Skupiamy się na potrzebach konsumentów, uważamy dużą dynamikę sprzedaży za dowód funkcjonowania naszej strategii - dodała.
Po kolejnych 9 miesiącach Honda notowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Chinach, jest bliska osiągnięcia 1,18 mln sztuk, liczbę te skorygowała w październiku o ok.100 tys. sztuk. Toyocie zabrakło ok.50 tys. pojazdów do osiągnięcia w listopadzie poziomu 1,15 mln sprzedanych sztuk. Tradycyjnie była liderem na chińskim rynku, w 2014 r. sprzedała o 240 tys. sztuk więcej od Hondy.