Ameryka Łacińska to obiecujący kierunek dla polskiego eksportu. Dynamicznie rozwijające się tamtejsze gospodarki z setkami milionów konsumentów mogą dać eksporterom szanse większych zysków niż te możliwe do osiągnięcia na konkurencyjnych rynkach europejskich. Problemem polskich przedsiębiorców jest jednak słaba znajomość regionu i obowiązujących tam reguł. Dlatego warto zadbać, by eksportowa ekspansja została wsparta fachowym doradztwem i pomocą. Zapowiadane misje handlowe dają ku temu świetną okazję.

Kierunek: Meksyk

Bank Zachodni WBK oraz Polska Agencja Inwestycji i Handlu zapraszają firmy zainteresowane rozpoznaniem swoich szans biznesowych na rynku meksykańskim na misję handlową towarzyszącą oficjalnej wizycie władz państwowych w Meksyku. Podczas misji, która potrwa od 22 do 26 kwietnia 2017 r., odbędzie się Polsko-Meksykańskie Forum Biznesowe oraz spotkania B2B z potencjalnymi kontrahentami.

Więcej informacji o samej misji można znaleźć na stronach Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Rejestracja trwa do 12 kwietnia i odbywa się za pośrednictwem stron Agencji; można także przesłać e-maila na adres id@bzwbk.pl*.

Misją handlową do Meksyku powinni być zainteresowani w szczególności producenci części i komponentów dla branży automotive, producenci mebli, w tym mebli specjalistycznych (np. biurowych, lekarskich czy dentystycznych), producenci wyposażenia dla hoteli i restauracji, maszyn do produkcji i przetwórstwa żywności, producenci maszyn i urządzeń rolniczych oraz łodzi rekreacyjnych i jachtów. Swoich szans na rynku meksykańskim mogą poszukiwać także producenci nawozów, kosmetyków i  farmaceutyków oraz firmy z branży oświetleniowej, elektromechanicznej i tworzyw sztucznych.

Zdaniem ekspertów ważnym atutem meksykańskiego rynku jest coraz większa stabilność i przewidywalność m.in. dzięki przyjętej strategii zrównoważonego wzrostu gospodarczego. – Gospodarka Meksyku jest w obiecującym stadium rozwoju. Reformy są uchwalane w rekordowym czasie, a determinacja polityków powinna być kołem zamachowym transformacji gospodarczej, która umożliwi intensywny rozwój kraju – twierdzą analitycy rynkowi Grupy Santander.

Kierunek: Kolumbia

Bank Zachodni WBK oraz Ministerstwo Spraw Zagranicznych zapraszają firmy kosmetyczne, odzieżowe, obuwnicze, producentów biżuterii, dodatków i nowoczesnych rozwiązań dla branży mody (projektowanie, handel internetowy, nowatorskie materiały) na misję wyjazdową do Kolumbii organizowaną od 25 do 28 kwietnia 2017 r. Głównym wydarzeniem misji są targi Bogota Fashion Week, podczas których przedstawiciele polskich firm będą mogli porozmawiać z potencjalnymi kontrahentami i pokazać swoją ofertę. Jest to jedno z największych tego typu wydarzeń w Ameryce Łacińskiej i gromadzi potencjalnych klientów nie tylko z Kolumbii, ale z całego kontynentu. Podczas wyjazdu odbędą się także spotkania z przedstawicielami Ministerstwa Handlu, Przemysłu i Turystyki Kolumbii, instytucji promocji PROCOLOMBIA, Izby Handlowej Bogoty oraz stowarzyszeń z sektora mody i kosmetyków.

Zainteresowane firmy mogą przesyłać zgłoszenia na adres id@bzwbk.pl do 12 kwietnia*. Koszty związane z udziałem pokrywają uczestnicy, zaś organizatorzy zapewniają możliwość spotkań B2B z potencjalnymi partnerami oraz prezentacji oferty uczestników na stoisku na targach.

Autopromocja
Panel dyskusyjny "Ach te magazyny"

Silniki boomu pracują pełną parą - rynek będzie rósł z uwagi na dalszy rozwój logistyki i e-commerce

OGLĄDAJ RELACJĘ

Dla firm, które nie mogą pojechać do Kolumbii, została przewidziana możliwość przedstawienia profilu działalności i oferty w formie prezentacji elektronicznej pokazywanej na stoisku polskim na Bogota Fashion Week. W tej sprawie prosimy o kontakt e-mailowy na adres agata.czyrsznic-dobrowolska@msz.gov.pl do 12 kwietnia.

W 2016 roku Kolumbia pod względem wartości obrotów handlowych była dopiero na siódmym miejscu spośród partnerów handlowych w regionie Ameryki Łacińskiej i Karaibów. Ale część wyższych pozycji zajęta była przez państwa „tanich bander", z którymi duża wymiana handlowa wynika z remontu statków w polskich stoczniach. Polski eksport do Kolumbii tymczasem mocno rośnie: w ub. roku wyniósł 88,7 mld euro, wobec 58,7 mln euro rok wcześniej.

*Przesłanie zgłoszeń nie jest równoznaczne z udziałem w misji i spotkaniu. Potwierdzenie uczestnictwa będzie przekazywane drogą e-mailową.