Kiedy na pomoc przybędą ratownicze śmigłowce

Jesienne sztormy znów obnażą w tym roku mizerię krajowego systemu powietrznego ratownictwa. Skierowanie do remontu 2 ciężkich morskich śmigłowców Mi-14 PŁ/R dramatycznie osłabiło i tak ograniczone zdolności Marynarki Wojennej do niesienia pomocy rozbitkom na Bałtyku.

Aktualizacja: 16.10.2017 15:02 Publikacja: 16.10.2017 14:16

Anakonda

Foto: materiały partnera

Pozostała na posterunku – w bazach w Gdyni Babie Doły i Darłowie - flota średnich maszyn W3 Anakonda nie jest w stanie wypełnić istniejącej luki i w razie większej katastrofy sprostać wymaganiom, jakie na Polskę nakłada Międzynarodowa konwencja o poszukiwaniu i ratownictwie morskim (SAR).

- Trudna od lat sytuacja w bałtyckim systemie SAR jeszcze bardziej się komplikuje, bo zapowiadany przez MON zakup specjalistycznych śmigłowców koncentruje się raczej na uzupełnieniu sprzętu potrzebnego na zwalczaniu okrętów podwodnych a nie morskich helikopterów w wersji typowo ratowniczej – mówi Tomasz Dmitruk ekspert militarny z Nowej Techniki Wojskowej.

Pozostało 90% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca