Firmy dbające o wizerunek przedsiębiorstw prywatnych i instytucji w mediach mają się świetnie. Taki wniosek można wysunąć, analizując dane zgromadzone przez autorów rankingu agencji PR przygotowanego na zlecenie Związku Firm Public Relations. Kolejny rok z rzędu prezentuje on wyniki największych podmiotów z branży pod względem uzyskanego wynagrodzenia za świadczone usługi (tzw. fee income).
Tym razem zmieniono nieco podejście i podzielono ranking na dwie części. W pierwszej zaprezentowano wyniki 17 firm, w drugiej – grup.
Pierwszy z powstałych w ten sposób rankingów otwiera kolejny rok z rzędu agencja PR Partner of Promotion, której wynagrodzenie w 2017 r. wyniosło prawie 21 mln zł (przychody były prawie dwa razy większe). Drugie miejsce – także podobnie jak rok wcześniej – należy do MSL Group (16,03 mln zł).
Na trzecie miejsce awansowała agencja Hill & Knowlton Strategies z wynagrodzeniem 8,65 mln zł, która rok wcześniej zajęła ósme miejsce. – 2017 r. był dla nas pod wieloma względami wyjątkowy – mówi Grzegorz Szczepański, prezes Hill & Knowlton Strategies. Według niego rekordowy wzrost honorarium to efekt rozwoju firmy w obszarze spraw korporacyjnych firm, w tym rozwinięcia nowej specjalności sektorowej (fintech, blockchain).