Ten rok będzie rokiem paczki - zapewniają przedstawiciele Poczty Polskiej. I głęboko wierzą, że będzie to także okazja, by firma zgarnęła z tego rynku jak najwięcej. Według szacunków wartość usług e- commerce w ubiegłym roku przekroczyła 13 mld zł.
Teraz narodowy operator, który w latach 90-tych oddał konkurencji ten rynek, kontratakuje. Firma przygotowała specjalną ofertę dla e- sprzedawców. Wprowadza niższe ceny na paczki wysyłane przez handlujących w Internecie. W dodatku, klient zostanie powiadamiany, kiedy paczka będzie do odbioru.
- E-przesyłka pozwala zaoszczędzić wszystkim tym, którzy kupują towar w internecie. Jej najlżejszy wariant – przesyłka do 1 kg kosztuje 7 zł. - mówi Tomasz Malczewski, członek zarządu Poczty odpowiedzialny m.in. za strategię i marketing. Taka cena jest o 2,5 zł niższa niż normalna paczka o takiej wadze nadana w pocztowym okienku. Założenie usługi jest takie, że klient o nadejściu e-przesyłki dowiaduje się poprzez SMS-a lub e-maila i odbiera ją w dogodnej dla siebie placówce pocztowej – dodaje Malczewski.
Zapowiada, że Poczta Polska w większym niż dotychczas stopniu zamierza promować swoje usługi. - Nasza firma ma potencjał usługowy i biznesowy pozwalający skutecznie konkurować także na pozostałych polach rynku pocztowego - przekonuje.
Konkurencja nie zamierza jednak ułatwiać zadania Poczcie. Firma InPost, która jest właścicielem ok. 200 maszyn ( w 39 miastach) do osobistego odbierania paczek z towarami z Internetu, tzw. Paczkomatów 24/7, proponuje ceny niższe niż Poczta a w dodatku zapowiada promocje przez cały ten rok. W aktualnej ofercie promocyjnej InPost paczka do 1 kg. kosztuje 6,99.