Poczta powalczy o paczki

Poczta Polska rusza z kampanią promującą usługi operatora dla rynku e- commerce. Przede wszystkim chce odzyskać udział w rynku paczek i wzmocnić swoją pozycję

Publikacja: 11.02.2010 10:48

Poczta powalczy o paczki

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Ten rok będzie rokiem paczki - zapewniają przedstawiciele Poczty Polskiej. I głęboko wierzą, że będzie to także okazja, by firma zgarnęła z tego rynku jak najwięcej. Według szacunków wartość usług e- commerce w ubiegłym roku przekroczyła 13 mld zł.

Teraz narodowy operator, który w latach 90-tych oddał konkurencji ten rynek, kontratakuje. Firma przygotowała specjalną ofertę dla e- sprzedawców. Wprowadza niższe ceny na paczki wysyłane przez handlujących w Internecie. W dodatku, klient zostanie powiadamiany, kiedy paczka będzie do odbioru.

- E-przesyłka pozwala zaoszczędzić wszystkim tym, którzy kupują towar w internecie. Jej najlżejszy wariant – przesyłka do 1 kg kosztuje 7 zł. - mówi Tomasz Malczewski, członek zarządu Poczty odpowiedzialny m.in. za strategię i marketing. Taka cena jest o 2,5 zł niższa niż normalna paczka o takiej wadze nadana w pocztowym okienku. Założenie usługi jest takie, że klient o nadejściu e-przesyłki dowiaduje się poprzez SMS-a lub e-maila i odbiera ją w dogodnej dla siebie placówce pocztowej – dodaje Malczewski.

Zapowiada, że Poczta Polska w większym niż dotychczas stopniu zamierza promować swoje usługi. - Nasza firma ma potencjał usługowy i biznesowy pozwalający skutecznie konkurować także na pozostałych polach rynku pocztowego - przekonuje.

Konkurencja nie zamierza jednak ułatwiać zadania Poczcie. Firma InPost, która jest właścicielem ok. 200 maszyn ( w 39 miastach) do osobistego odbierania paczek z towarami z Internetu, tzw. Paczkomatów 24/7, proponuje ceny niższe niż Poczta a w dodatku zapowiada promocje przez cały ten rok. W aktualnej ofercie promocyjnej InPost paczka do 1 kg. kosztuje 6,99.

- W dodatku klient może ją odebrać w odpowiednim dla siebie czasie, w wybranym przez siebie miejscu, a nie tylko w pocztowym okienku czynnym do 17-tej - mówi Rafał Brzoska, prezes InPost. Podkreśla, że prawie do połowy lutego, z okazji Walentynek, firma oferuje klientom specjalną promocję, w ramach której wysłanie paczki jest bezpłatne.

– Na 2010 rok zaplanowaliśmy szereg tego typu działań promocyjnych mających na celu pozyskanie jak największej liczby użytkowników Paczkomatów 24/7.- dodaje Brzoska. Jutro w telewizji oraz w internecie rusza kampania Poczty Polskiej informacyjna poświęcona paczkom pocztowym.

Ten rok będzie rokiem paczki - zapewniają przedstawiciele Poczty Polskiej. I głęboko wierzą, że będzie to także okazja, by firma zgarnęła z tego rynku jak najwięcej. Według szacunków wartość usług e- commerce w ubiegłym roku przekroczyła 13 mld zł.

Teraz narodowy operator, który w latach 90-tych oddał konkurencji ten rynek, kontratakuje. Firma przygotowała specjalną ofertę dla e- sprzedawców. Wprowadza niższe ceny na paczki wysyłane przez handlujących w Internecie. W dodatku, klient zostanie powiadamiany, kiedy paczka będzie do odbioru.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej