Spółka za ostatnio rok obrotowy (zakończony 31 marca 2009 roku) miała zyska w wysokości 16,3 mln zł. Jej przychody wyniosły 697,6 mln zł. Obecnie zajmuje się m.in. modernizacją 5 km torów między Gdynią w Warszawą w ramach budowy Lokalnego Centrum Sterowania w Tczewie. Środki pozyskany z prywatyzacji mają być przeznaczone m.in. na zakup nowoczesnego sprzętu, wykorzystywanego do prowadzenia prac budowlanych i modernizacyjnych.
Spółka z grupy PKP me też współpracować z chińską firmą China Railway Engeering. Ona podmioty mają wspólnie, w ramach konsorcjów ubiegać się o kontrakty na modernizację polskich torów. Wartość rynku do 2013 roku szacowana jest na ok. 30 mld zł. W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe ma podzielić kontrakty warte ok 6 mld zł.
Niedługo doradca prywatyzacyjny ma pojawić się w kolejnych spółkach z Grupy PKP. W trybie negocjacji trwa wybór doradcy dla Polskich Kolei Linowych. Wkrótce w drodze przetargu ma zostać wybrany też dla spółki PKP Energetyka.
Doradcy prywatyzacyjni pracują już w spółkach PKP Intercity, PKP Cargo, Bombardier Transportation (ZWUS) Polska i w Kolejowym Szpitalu Uzdrowiskowym w Ciechocinku.
Zadaniem doradców prywatyzacyjnych jest m.in. ustalenie stanu i perspektyw rozwoju przedsiębiorstwa, analiza i ocena sytuacji prawnej majątku oraz wycena wartości spółki. W kolejny etapie doradca ma zarekomendować właścicielowi strategię prywatyzacji spółki, a następnie wspierać jej realizację.