Doradca prywatyzacyjny dla Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury

Firma F5 Konsulting będzie kierować prywatyzacją spółki z grupy PKP zajmującej się naprawami i modernizacją torów. Pierwsza transza akcj ma zostać sprzedana w 2011 r.

Publikacja: 25.02.2010 13:20

Spółka za ostatnio rok obrotowy (zakończony 31 marca 2009 roku) miała zyska w wysokości 16,3 mln zł. Jej przychody wyniosły 697,6 mln zł. Obecnie zajmuje się m.in. modernizacją 5 km torów między Gdynią w Warszawą w ramach budowy Lokalnego Centrum Sterowania w Tczewie. Środki pozyskany z prywatyzacji mają być przeznaczone m.in. na zakup nowoczesnego sprzętu, wykorzystywanego do prowadzenia prac budowlanych i modernizacyjnych.

Spółka z grupy PKP me też współpracować z chińską firmą China Railway Engeering. Ona podmioty mają wspólnie, w ramach konsorcjów ubiegać się o kontrakty na modernizację polskich torów. Wartość rynku do 2013 roku szacowana jest na ok. 30 mld zł. W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe ma podzielić kontrakty warte ok 6 mld zł.

Niedługo doradca prywatyzacyjny ma pojawić się w kolejnych spółkach z Grupy PKP. W trybie negocjacji trwa wybór doradcy dla Polskich Kolei Linowych. Wkrótce w drodze przetargu ma zostać wybrany też dla spółki PKP Energetyka.

Doradcy prywatyzacyjni pracują już w spółkach PKP Intercity, PKP Cargo, Bombardier Transportation (ZWUS) Polska i w Kolejowym Szpitalu Uzdrowiskowym w Ciechocinku.

Zadaniem doradców prywatyzacyjnych jest m.in. ustalenie stanu i perspektyw rozwoju przedsiębiorstwa, analiza i ocena sytuacji prawnej majątku oraz wycena wartości spółki. W kolejny etapie doradca ma zarekomendować właścicielowi strategię prywatyzacji spółki, a następnie wspierać jej realizację.

— Celem prywatyzacji spółek Grupy PKP jest pozyskanie środków na ich rozwój, zrealizowanie inwestycji, które pozwolą na unowocześnienie czy rozszerzenie dotychczasowej działalności, zwiększając ich konkurencyjność na rynku – mówi Andrzej Wach, prezes PKP SA.

Spółka za ostatnio rok obrotowy (zakończony 31 marca 2009 roku) miała zyska w wysokości 16,3 mln zł. Jej przychody wyniosły 697,6 mln zł. Obecnie zajmuje się m.in. modernizacją 5 km torów między Gdynią w Warszawą w ramach budowy Lokalnego Centrum Sterowania w Tczewie. Środki pozyskany z prywatyzacji mają być przeznaczone m.in. na zakup nowoczesnego sprzętu, wykorzystywanego do prowadzenia prac budowlanych i modernizacyjnych.

Spółka z grupy PKP me też współpracować z chińską firmą China Railway Engeering. Ona podmioty mają wspólnie, w ramach konsorcjów ubiegać się o kontrakty na modernizację polskich torów. Wartość rynku do 2013 roku szacowana jest na ok. 30 mld zł. W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe ma podzielić kontrakty warte ok 6 mld zł.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki