Komisja Europejska bada czy porozumienie zawarte przez British Airways, American Airlines i Iberię, dotyczące lotów transatlantyckich, nie narusza prawa antymonopolowego. Zdaniem unijnych urzędników jest to możliwe.
We wrześniu urzędnicy przedstawili liniom zastrzeżenia. Bruksela twierdzi, że zakładane dzielenie zysków, wspólne ustalanie rozkładu lotów i cen może naruszyć równowagę na rynku. Dzisiaj Komisja otrzymała od przewoźników odpowiedź.
Zaproponowali oni, że udostępnią cześć posiadanych slotów (czasów startów i lądowań) na londyńskim lotniskach Heathrow Gatewick i/lub w nowojorskim porcie J. F. Kennedy. Ma to pozwolić konkurencji na wejście na trasy do Nowego Yorku, Bostonu, Dallas i Miami.
Jeżeli po badaniach rynku komisja stwierdzi, że to wystarczy dla zachowania równowagi i konkurencji na rynku — zgodzi się na zawarcie przez trzech przewoźników porozumienia.