Atlantia podała w komunikacie o kupieniu pośrednio 50 proc. + jednej akcji Abertis, tworząc nowy podmiot Abertis Holco, właściciela 98,7 proc. dawnej Abertis. W nowej spółce ACS ma 30 proc. udziałów, a niemiecki Hochtief 20 proc. minus 1 akcja. Jednocześnie ACS sprzedała Atlantii 23,9 proc. w swej niemieckiej filii za 2,41 mln euro. ACS postanowiła podwyższyć kapitał Hochtiefa o 6,3 mln akcji za ok. 908 mln euro, zmniejszając w nim udział do 50,41 proc. z 71,72 dotychczas. W operacji za 9,624 mln euro skorzystała z pożyczki konsorcjalnej banków i emitując papiery dłużne.
Do ogłoszenia całej operacji doszło w kilka dni po zgonie Gilberto Benettona, członka rodziny kontrolującej Atlantię i zdecydowanego zwolennika kupna Abertisa. Atlantia ogłosiła w maju 2017 zamiar kupna włoskiego operatora autostrad, ale kilka miesięcy późneij hiszpański deweloper ACS złożył konkurencyjna ofertę wywołując wojnę na oferty. W marcu 2018 rodzina Benettonów i Florentino Perez kierujący ACS i szef klubu Real Madryt osiągnęli porozumienie o wspólnych staraniach o włoską firmę.
Katastrofa drogowa pod Genuą w sierpniu, zawalenie się wiaduktu autostrady i śmierć 43 osób zagroziła całej operacji, bo włoski rząd zarzucił firmie Autostrade del l'Italia należącej do Abertis zaniedbanie w serwisowaniu tej magistrali i zagroził cofnięciem jej koncesji.
Autostrade zarządza 3020 kilometrami płatnych autostrad we Włoszech, a Abertis — 8600 kilometrami autostrad i dróg szybkiego ruchu w 15 krajach.