Posunięcie z ostrożności podjęto w Japonii po awaryjnym lądowaniu w locie krajowym samolotu ANA, gdy pojawił się dym z wadliwej baterii litowo-jonowej znajdującej się w przedniej komorze serwisowej (equipment bay).
Władze lotnicze w USA, Japonii i Indiach rozpoczęły postępowanie wyjaśniające, ale Boeing podtrzymuje, że samolot jest bezpieczny. A linie lotnicze, które dużo postawiły na niego, wyraziły zaufanie, że producent rozwiąże wszelkie kwestie techniczne.
British Airways, która zamówiła 24 dreamlinery potwierdziła komunikat z ubiegłego tygodnia, że jest zdecydowana odbierać te samoloty.
Tania linia w lotach na długie trasy Scoot, należąca do Singapore Airlines oświadczyła, że nie ma zmian w zamówieniu 20 sztuk. "Boeing informował nas w pełni o osiągach 787 od kiedy postanowiliśmy kupić taki samolot. Jesteśmy przekonani, ze prowadzony przez Boeinga monitoring tych osiągów i zewnętrzna procedura kontrolna pozwolą ustalić i rozwiązać wszelkie kwestie. Oczekujemy odbioru naszego pierwszego B787 planowo pod koniec 2014 r. " - stwierdza komunikat tej linii.
Australijski Qantas wyraził pewność, że wszelkie problemy zostaną rozwiązane przed odebraniem w II półroczu 2013 15 samolotów dla jego taniej filii Jetstar.