7 stycznia Sąd Okręgowy w Warszawie XXVI Wydział Gospodarczy w postanowieniu zabezpieczającym roszczenia IMC, zakazał Seatowi SA zawierania z Volkswagen Group Polska lub innymi podmiotami umów sprzedaży hurtowej samochodów Seat. Do końca listopada 2014 roku wyłącznym importerem aut Seata w Polsce może być tylko IMC.
Spór miał początek ponad dwa lata temu, gdy Seat SA postanowił powierzyć obowiązki importera Seata w Polsce podmiotowi z grupy Volkswagena i nie dogadał się z IMC w sprawie odszkodowania. Hiszpanie najpierw podnieśli hurtowe ceny na samochody, przez co Seaty stały się droższe niż Volkswageny i nieatrakcyjne. W czerwcu 2012 roku Seat poinformował polskich dealerów, że wprowadzi nowego importera. Miesiąc później ograniczył dostawy aut do IMC.
W październiku Seat SA zapowiedział dealerom że nowym importerem marki będzie Volkswagen Group Polska. Sprzedaż Seata w Polsce zmalała w 2012 roku do ponad 2 tys. aut, czyli blisko czterokrotnie w stosunku do 2008 roku. Z powodu coraz gorszych warunków handlowych, w 2012 roku wycofało się z interesów lub zbankrutowało 16 polskich dealerów Seata.
Z braku bieżących dostaw wybór aut jest ograniczony, a obecne zapasy starczą na niecałe 2 miesiące sprzedaży. Dealerzy Seata nie wiedzą czym spór się zakończy. – Chcielibyśmy jak najszybciej mieć pewność, że będziemy mogli normalnie funkcjonować - zapewnia prezes zarządu Stowarzyszenia Partnerów Seata w Polsce Arkadiusz Rutkowski. Dodaje, że poprosił Volkswagen Group Polska o opinię na temat dalszych kroków. VGP planuje od kwietnia uruchomienie równoległej do IMC hurtowej sprzedaży Seatów. Rzecznik VGP Jerzy Krężlewski odmówił komentarza do postanowienia sądu wskazując, że VGP nie jest stroną sporu. Uważa jednak, że postanowienie nie powinno przeszkodzić w realizacji planów VGP, które jest w trakcie przygotowywania sieci dilerów Seata.