Reklama

Nowe rozdanie Playa

Rusza kolejna wojna o abonentów telefonii komórkowej.

Publikacja: 21.01.2013 01:59

Najbardziej na zmianach w prawie chce zyskać operator sieci Play

Najbardziej na zmianach w prawie chce zyskać operator sieci Play

Foto: Rzeczpospolita

Dziś weszło w życie znowelizowane prawo telekomunikacyjne nakładające na operatorów nowe obowiązki i dające konsumentom dodatkowe przywileje: gwarantowany poziom jakości usług w umowach, możliwość przeniesienia numeru w 24 godziny czy maksymalnie dwuletnie kontrakty dla klientów nowych z punktu widzenia danej sieci.

Telekomy, szczególnie komórkowe, od ub. tygodnia szykowały się do nowego otwarcia. Z ich stron internetowych znikały stopniowo oferty z usługami na dłużej niż 24 miesiące (Polkomtel, operator sieci Plus), pojawiły się informacje prasowe o ofertach startujących w poniedziałek (PTC, sieć T-Mobile). Operator T-Mobile, aby sprostać nowemu prawu i jednocześnie nie zrezygnować z walki o klienta drogą elektroniką (laptopy, tablety, smartfony), zapowiedział, że będzie podpisywać z klientami dwie umowy: na usługi jedną (maksymalnie na dwa lata) i na zakup ratalny sprzętu (nawet na 4 lata).

Formuła na dobre

Jednak najbardziej agresywnie od weekendu o klienta walczy P4, operator sieci Play: zarówno reklamowo (zatrudnił celebrytów i aktorów), jak i pod względem ofert dla klientów. Od soboty w ofercie telekomu znalazły się nowe plany taryfowe, zastępujące dotychczasowe (nie ma już w sprzedaży planów „all inclusive" czy „stanu darmowego"). P4, który w marcu 2012 roku jako pierwszy wprowadził ryczałty z nielimitowanymi rozmowami oraz wiadomościami SMS i MMS, poszedł za ciosem i jego nowe plany mają w nazwie „Formuła" .

Cztery flagowe, zachęcające do przenoszenia numeru od konkurencji i migracji z usług na kartę (pre-paid) telekom pokazał w piątek. Trzy z nich, nazwane jak w branży odzieżowej: S, M, L są do ofert no-limit tylko podobne (bez limitu można dzwonić i pisać w ramach jednej sieci). W pakiecie najtańszym – za 19 zł – wadą jest to, że za każdy SMS wysłany poza sieć Play trzeba zapłacić (pakiet 200 minut nie jest wymienny na wiadomości, co okazało się po publikacji regulaminów w weekend). Ostatnia – Formuła 4.0 – jest ryczałtem na usługi komórkowe w kraju bez względu na to, z którą siecią mobilną się łączymy, ale nieobejmującym Internetu (trzeba za niego dodatkowo zapłacić), czy połączeń na telefony stacjonarne.

Mimo minusów, nowa oferta Play to dla konkurencji wyzwanie. Widać to w zestawieniu najtańszych abonamentów i porównaniu ceny za minutę rozmowy po wykorzystaniu zaszytej w abonamencie puli. 19 gr za minutę operatorzy oferowali do tej pory tylko w ofertach pre-paid. Popularna na rynku jest wprawdzie stawka wyższa o 52 proc. – 29 gr – ale wtedy, gdy klient korzysta z droższego abonamentu.

Reklama
Reklama

Będzie większy ruch

Według Bartosza Dobrzyńskiego, członka zarządu operatora sieci Play, w tym roku operatorzy będą walczyć o więcej klientów przenoszących numer niż w ubiegłym, gdy z sieci do sieci przeniesiono 1,2 mln telefonów (za Telepolis.pl).

Play zdobył w ten sposób w ub.r. ponad 730 tys. klientów, uwzględniając ponad 70 tys. numerów, które odebrali mu konkurenci.

Ilu klientów w sumie chce zdobyć w tym roku ten najmłodszy z graczy, Bartosz Dobrzyński póki co nie ujawnia.

Jak na działania Playa odpowiedzą konkurenci, dopiero się okaże. Kopiowanie jego Formuły 4.0 w 2012 r. kosztowało ich w sumie około 200–250 mln zł utraconych przychodów. Dlatego teraz działają najwyraźniej z większą rozwagą. Plus w piątek wprowadził promocję w segmencie MIX, ale nowych taryf abonamentowych na razie nie pokazał. Orange planów marketingowych wciąż nie zdradza. T-Mobile postawił na usługę mobilnego Internetu z laptopami i tabletami. Nowe oferty wprowadza od dziś.

Play deklaruje, że pracuje nad usprawnieniem swojej usługi dostępowej.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama