Reklama
Rozwiń
Reklama

Zegarki w cenie

Zegarki idą jak woda – poza legalnym handlem kwitnie też internetowy handel podróbkami

Publikacja: 14.12.2007 01:18

Zegarki w cenie

Foto: Rzeczpospolita

Grupa Swatch, największy sprzedawca zegarków na świecie, zwiększy w tym roku w Polsce obroty o 80 proc. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku i chcemy to tempo utrzymać. Tym bardziej że sprzedaż rośnie we wszystkich grupach cenowych – mówi Stanley Bark, prezes Swatch Group Polska. Firma za kilka dni wprowadza do Polski kolejną markę, tym razem z wyższej półki – Glashütte. – Zegarki są dobrem luksusowym – Polacy się bogacą i teraz nadchodzą dla nas dobre czasy – dodaje Stanley Bark. Ile jest wart rynek? Ostatnie wiarygodne dane pochodzą z 2001 r. – wtedy było to ok.

48 mln zł. Dzisiaj to przynajmniej trzy, cztery razy więcej i firmy zgodnie przewidują, że trend wzrostowy utrzyma się w kolejnych latach. W salonach Apartu, lidera rynku jubilerskiego, sprzedaż modeli ekskluzywnych wzrosła w tym roku o ok. 60 proc. Bez problemu nabywców znajdują nawet modele za 80 tys. zł. Firma w tym roku wprowadziła nowe marki – Audemars Piquet i Louis Erard.

Równocześnie kwitnie też handel podróbkami, głównie w Internecie. – Jest ich coraz więcej, zwłaszcza na aukcjach. Są to nasze najpopularniejsze modele – próbuję z tym walczyć i blokować aukcje, ale zegarki są za kilka dni znów wystawiane przez te same osoby – mówi Sylwia Siwiec, dyrektor marki CK Watches w Polsce.

Handlarze fałszywek stosują też inne metody. – Kilka razy, kiedy stałem przed witryną sklepu z zegarkami, podchodzili do mnie ludzie i proponowali okazyjny zakup markowych czasomierzy. Gdy stwierdzałem, że to podróbki, proponowali jeszcze niższą cenę. I przekonywali, że – ich zdaniem – są nie do odróżnienia od oryginału – mówi Dariusz Chlastawa, prezes spółki mPunkt Polska, należący do działającego od trzech lat Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków, który też walczy z fałszywkami.

Na tegorocznym zjeździe klubu podróbki, które przekazali celnicy, zostały zgniecione walcem drogowym. Część z nich do specjalnych pojemników w sklepach wrzucili także klienci. Maszynę osobiście prowadził Kurt Klaus z firmy IWC.

Reklama
Reklama

– Będą kolejne takie akcje. Jest z czym walczyć. Jeden z moich znajomych kupił podróbkę za 10 tys. zł, uznając, że za tyle to musi być oryginał – mówi Chlastawa.

Grupa Swatch, największy sprzedawca zegarków na świecie, zwiększy w tym roku w Polsce obroty o 80 proc. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku i chcemy to tempo utrzymać. Tym bardziej że sprzedaż rośnie we wszystkich grupach cenowych – mówi Stanley Bark, prezes Swatch Group Polska. Firma za kilka dni wprowadza do Polski kolejną markę, tym razem z wyższej półki – Glashütte. – Zegarki są dobrem luksusowym – Polacy się bogacą i teraz nadchodzą dla nas dobre czasy – dodaje Stanley Bark. Ile jest wart rynek? Ostatnie wiarygodne dane pochodzą z 2001 r. – wtedy było to ok.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama