– Planujemy znaczny wzrost sprzedaży, dzięki czemu oferowanej przez nas marce Ballantine’s Finest uda się odebrać pozycję lidera należącej do firmy Diageo whisky Johnnie Walker Red Label – mówi „Rz” Jan Żytko, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Wyborowej, której właścicielem jest Pernod Ricard. W roku finansowym, który firma zakończy w czerwcu, sprzedaż ballantine’s finest ma się zwiększyć o ok. 50 proc.
Wyborowa daje sobie trzy lata na przesunięcie się z drugiego na pierwsze miejsce na polskim rynku whisky. Walkę z Diageo rozpocznie w połowie czerwca. Do sklepów trafi wówczas 12-letni ballantine’s w butelce ze świecącą etykietą, dzięki której ma być bardziej widoczny w klubach i restauracjach. Firma planuje akcję promocyjną whisky w nowym opakowaniu. Liczy, że skorzystają na niej wszystkie rodzaje ballantine’s. Z naszych informacji wynika, że jeszcze w tym roku Wyborowa przeprowadzi oddzielne kampanie dla pozostałych marek.
Mimo to konkurent Wyborowej nie obawia się o swoje miejsce na rynku. Małgorzata Kwilosz, dyrektor ds. marketingu konsumenckiego i handlowego w Diageo Polska, zapowiada, że firma zamierza umocnić pozycję marki Johnnie Walker Red Label. Nie zdradza jednak szczegółów.
Diageo nie zamierza koncentrować się jedynie na swojej najmocniejszej marce. Chce zwiększyć udziały w Polsce, dlatego wprowadził na początku tego roku irlandzką whiskey Bushmilles. – Sprzedaż irlandzkich whiskey w ciągu ostatniego roku zwiększyła się o 77 proc. W pierwszym kwartale tego roku była już o 140 proc. wyższa – mówi Małgorzata Kwilosz.
Polski rynek whisky i whiskey jest coraz bardziej atrakcyjny nie tylko dla czołowych dystrybutorów. W 2007 r. Polacy wydali na ten alkohol ok. 350 mln zł, o 30 proc. więcej niż przed rokiem. To największy wzrost sprzedaży wśród wszystkich wyrobów spirytusowych. Przedstawiciele branży są zgodni: w tym roku tempo wzrostu nie będzie wolniejsze i wartość rynku zbliży się do 500 mln zł.