Podwójny cheeseburger za dolara? Już nie

McDonald's, amerykański gigant na rynku żywności fast-food, tnie koszty produkcji jednodolarowego menu, którego sztandarową pozycją jest podwójny cheeseburger

Publikacja: 04.08.2008 13:16

W niektórych restauracjach sieci McDonald's zamiast dwóch plasterków sera do cheesburgera dodaje się tylko jeden. W innych w ogóle zrezygnowano z tego dodatku.

Wiele lokali zdecydowało się podnieść cenę podwójnego chees'a. Z jednego dolara cena wzrosła do 1,09 - 1,19 $. Rosnące ceny nabiału i wołowiny powodują, że zamiast podwójnego cheesburgera za 1$ będzie można kupić tylko burgera.

Sieć planuje natomiast poszerzać ofertę potraw w cenie 1,3 - 2 $.

– Wiemy że nasi klienci są obecnie w gorszej sytuacji ekonomicznej – mówi Don Thompson, prezes McDonald's.

Zapoczątkowany w 2003 r. „Dolar Menu” stał się sztandarową pozycją w sprzedaży 14 tysięcy restauracji sieci w Stanach Zjednoczonych.

Ostatnio franczyzobiorcy narzekają jednak, że koszt produkcji produktów z tej linii zjada ich zyski. Największym wyzwaniem dla tej ośmioproduktowej linii staje się coraz droższa produkcja cheeseburgera.

McDonald's zarobił w II kwartale 1,19 mld $, głównie dzięki sprzedaży w Europie. Przychody firmy wzrosły o 4 proc. Zysk netto wyniósł 1,04 za akcję, w porównaniu do 60 centów straty w 2007 r.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej