Reklama

Podwójny cheeseburger za dolara? Już nie

McDonald's, amerykański gigant na rynku żywności fast-food, tnie koszty produkcji jednodolarowego menu, którego sztandarową pozycją jest podwójny cheeseburger

Publikacja: 04.08.2008 13:16

W niektórych restauracjach sieci McDonald's zamiast dwóch plasterków sera do cheesburgera dodaje się tylko jeden. W innych w ogóle zrezygnowano z tego dodatku.

Wiele lokali zdecydowało się podnieść cenę podwójnego chees'a. Z jednego dolara cena wzrosła do 1,09 - 1,19 $. Rosnące ceny nabiału i wołowiny powodują, że zamiast podwójnego cheesburgera za 1$ będzie można kupić tylko burgera.

Sieć planuje natomiast poszerzać ofertę potraw w cenie 1,3 - 2 $.

– Wiemy że nasi klienci są obecnie w gorszej sytuacji ekonomicznej – mówi Don Thompson, prezes McDonald's.

Zapoczątkowany w 2003 r. „Dolar Menu” stał się sztandarową pozycją w sprzedaży 14 tysięcy restauracji sieci w Stanach Zjednoczonych.

Reklama
Reklama

Ostatnio franczyzobiorcy narzekają jednak, że koszt produkcji produktów z tej linii zjada ich zyski. Największym wyzwaniem dla tej ośmioproduktowej linii staje się coraz droższa produkcja cheeseburgera.

McDonald's zarobił w II kwartale 1,19 mld $, głównie dzięki sprzedaży w Europie. Przychody firmy wzrosły o 4 proc. Zysk netto wyniósł 1,04 za akcję, w porównaniu do 60 centów straty w 2007 r.

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama