Reklama

Podwójny cheeseburger za dolara? Już nie

McDonald's, amerykański gigant na rynku żywności fast-food, tnie koszty produkcji jednodolarowego menu, którego sztandarową pozycją jest podwójny cheeseburger

Publikacja: 04.08.2008 13:16

W niektórych restauracjach sieci McDonald's zamiast dwóch plasterków sera do cheesburgera dodaje się tylko jeden. W innych w ogóle zrezygnowano z tego dodatku.

Wiele lokali zdecydowało się podnieść cenę podwójnego chees'a. Z jednego dolara cena wzrosła do 1,09 - 1,19 $. Rosnące ceny nabiału i wołowiny powodują, że zamiast podwójnego cheesburgera za 1$ będzie można kupić tylko burgera.

Sieć planuje natomiast poszerzać ofertę potraw w cenie 1,3 - 2 $.

– Wiemy że nasi klienci są obecnie w gorszej sytuacji ekonomicznej – mówi Don Thompson, prezes McDonald's.

Zapoczątkowany w 2003 r. „Dolar Menu” stał się sztandarową pozycją w sprzedaży 14 tysięcy restauracji sieci w Stanach Zjednoczonych.

Reklama
Reklama

Ostatnio franczyzobiorcy narzekają jednak, że koszt produkcji produktów z tej linii zjada ich zyski. Największym wyzwaniem dla tej ośmioproduktowej linii staje się coraz droższa produkcja cheeseburgera.

McDonald's zarobił w II kwartale 1,19 mld $, głównie dzięki sprzedaży w Europie. Przychody firmy wzrosły o 4 proc. Zysk netto wyniósł 1,04 za akcję, w porównaniu do 60 centów straty w 2007 r.

W niektórych restauracjach sieci McDonald's zamiast dwóch plasterków sera do cheesburgera dodaje się tylko jeden. W innych w ogóle zrezygnowano z tego dodatku.

Wiele lokali zdecydowało się podnieść cenę podwójnego chees'a. Z jednego dolara cena wzrosła do 1,09 - 1,19 $. Rosnące ceny nabiału i wołowiny powodują, że zamiast podwójnego cheesburgera za 1$ będzie można kupić tylko burgera.

Reklama
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama