W ciągu roku liczba klientów usług dostępu do Internetu Netii wzrosła ze 134 tys. do 292 tys.
– To jeden z głównych motorów wzrostu przychodów spółki – powiedział Jonathan Eastick, dyrektor finansowy Netii.
Dzięki internetowym klientom spółka miała w pierwszej połowie roku prawie 167 mln zł przychodów z usług transmisji danych. To o 52 proc. więcej niż rok temu.
Operator aktywnie odbiera klientów Telekomunikacji Polskiej, z której łączy abonenckich ma prawo korzystać. W sieci TP obsługuje dzisiaj ok. 150 tys. klientów Internetu. Więcej niż w swojej własnej sieci. Netia kupuje ponadto lokalnych dostawców Internetu, którzy mają kilkadziesiąt tysięcy klientów. Operator podwyższył z 40 mln do 60 mln zł kwotę na przejęcia tego typu spółek.
– Proces zakupu sieci internetowych często rozciąga się na kilka lub nawet kilkanaście miesięcy. Okazało się, że mamy szansę zamknąć w tym roku większą liczbę transakcji, niż nam się pierwotnie wydawało – wyjaśnia Mirosław Godlewski, szef Netii. Dzięki temu Netia może przejąć w 2008 ok. 20 tys. klientów więcej, niż zakładała.