Według raportu przygotowanego przez Instytut Keralla branża leasingu i wynajmu samochodów (full service leasing) może się spodziewać wzrostu przychodów. Katarzyna Pydych, autorka publikacji, wskazuje, że sytuację w Polsce ratują rozbudowa infrastruktury oraz unijne dotacje. Według niej inwestycje powinny „podtrzymać leasing i wynajem na przyzwoitym poziomie przez co najmniej dwa – trzy lata”.
– W najbliższych latach sytuacja nie ulegnie zmianie. Do końca roku utrzymamy planowany poziom sprzedaży nowych samochodów – zauważa Radosław Woźniak, dyrektor zarządzający Europejskiego Funduszu Leasingowego. – Dilerzy już rozpoczynają akcje wyprzedażowe rocznika 2008 oraz promocje nowych modeli – dodaje. Wzrostowi sprzedaży sprzyja także wysoki średni wiek flotowego samochodu w Polsce. Prezes zarządu TNS OBOP Andrzej Olszewski podaje, że według danych Corporate Vehicle Observatory Barometr 2008, który został przygotowany na zlecenie Arval przez TNS OBOP, średni wiek flotowego samochodu w Polsce wynosi 6,5 roku, gdy w Czechach 4,5 roku, w Niemczech 4,7 roku, w Hiszpanii 4,1 roku i 5 lat w Szwajcarii. Olszewski tłumaczy, że średni wiek zawyżany jest przez małe firmy, które korzystają najczęściej z zakupu za środki własne lub leasingu finansowego.
W dużych flotach, gdzie częściej wykorzystywany jest leasing operacyjny, średni wiek aut wynosi prawie cztery lata.
[srodtytul]Optymiści w firmach średniej wielkości[/srodtytul]
Odpowiedzialni za zakupy aut firmowych przedstawiciele firm przewidują w najbliższych trzech latach poważny wzrost liczebności parków samochodowych. W przedsiębiorstwach liczących do dziesięciu pracowników 20 proc. badanych było przekonanych, że flota się zwiększy, natomiast tylko 1 proc. uważał, że park samochodowy się zmniejszy. W Europie w tym segmencie optymistów było 15 proc. W działających w Polsce firmach zatrudniających powyżej dziesięciu osób powiększenia flot spodziewało się ok.